השבוע נחשף לוח הזמנים החדש של הרכבת, ממנו עולה כי עד להודעה חדשה יבוטל הקו הישיר בין נהריה, עכו והקריות לבאר שבע, אבל יימשך שירות הרכבת הישירה בין כרמיאל לבאר שבע.

הדרך ארוכה היא. צילום: רכבת ישראל

בחודש שעבר פרצה מחאה ציבורית לאחר שהרכבת פירסמה לוח זמנים חדש, שעל פיו החל מ-1 בספטמבר לא יהיו רכבות ישירות בין נהריה, עכו והקריות לבין מודיעין ובאר שבע. ברכבת הסבירו כי בשל מחסור במסילה רביעית באיילון ובשל השקת קו הרכבת לירושלים, הנוסעים מהצפון באמצע השבוע יירדו בתל אביב ושם ייקחו רכבת אחרת דרומה. עוד הודיעו על הכוונה להפוך את הרכבת מכרמיאל לפרברית – כלומר, הנוסעים דרומה יירדו בחיפה, משם ייקחו רכבת לתל אביב ומשם רכבת נוספת.

בעקבות עצומה שעליה חתמו יותר מ-10,000 איש בתוך יממה ולאחר שראש עיריית כרמיאל, עדי אלדר, וראש מועצת משגב, רון שני, כתבו מכתב חריף לשר התחבורה, ישראל כץ, הודיע השר כי הרכבת מכרמיאל תגיע לתל אביב ולבאר שבע, ולא תהפוך לפרברית.

השבוע פורסם לוח הזמנים החדש, שייכנס לתוקף ב-15 בספטמבר, ועל פיו לא יהיו יותר רכבות ישירות בין נהריה והקריות לבאר שבע, למעט רכבת אחת שתחל את נסיעתה דרומה בשעה 6:05. לכן, גם לא ניתן יהיה לקנות כרטיס שמור בקו נהריה-קריות-באר שבע.

הנוסעים מהצפון יירדו בתל אביב וימתינו לרכבת חדשה שתיקח אותם דרומה. הנוסעים מכרמיאל לבאר שבע, לעומת זאת, יוכלו להמשיך ולקנות כרטיס שמור, והשינוי היחיד הוא הארכת הנסיעה, בין היתר בגלל עצירה בתחנת חדרה-מערב.

ובאותו עניין: החל מיום ראשון ועד להודעה חדשה, משעה 20:00 ועד חצות בקירוב, יסיימו הרכבות בקו קריות-נתב"ג-מודיעין את נסיעתן בתחנת נתב"ג. תחנות מודיעין מרכז ופאתי מודיעין יהיו סגורות. לא יחול כל שינוי בתנועת הרכבות בימי שישי ומוצאי שבת, והן יופעלו על פי הלו"ז הסדיר המפורסם באתר ובאפליקציה.

בימים ראשון-חמישי ייתוספו עצירות בתחנת קרית חיים ובתחנת חוצות המפרץ, מה שיאריך עוד יותר את זמן הנסיעה.

מהרכבת נמסר: "אנו מתנצלים על אי הנוחות, ומודים על ההבנה והסבלנות".