כמה רמזורים אפשר להציב לאורך שדרות ירושלים, מהכניסה לשדרה, בכביש עכו־חיפה ליד קליל ועד לסופן, ליד האיצטדיון בקרית חיים?

הצטרפו לעמוד של "ידיעות הצפון" בפייסבוק

את השאלה הזו שואלים עצמם מדי בוקר נהגים שנוסעים לאורך השדרה ורואים עוד ועוד רמזורים חדשים מוצבים ויוצרים ציר עמוס שהנסיעה דרכו איטית ומעצבנת.

אחד התושבים מספר כי נהגים רבים בוחרים לנסוע דרך שדרות ירושלים על מנת לברוח מהפקקים המסורתיים בכביש ההסתדרות, ומדי יום חולפים במקום עשרות אלפי מכוניות.

לדברי אותו תושב, חלק מהנהגים החלו לנסוע דרך שדרות ירושלים לאחר תחילת העבודות לסלילת מסלול המטרונית, שהפכו את התנועה לאורך ציר ההסתדרות לבלתי נסבלת. גם לאורך שדרות ירושלים גרמו העבודות לבעיות, אבל כעת מסתבר כי הקריה שרויה בפקקים בשל ריבוי הרמזורים.

"הציבו לכל אורך הקריה כ-15 רמזורים לכל כיוון. בכל פינה, כל פנייה, כל סיבוב וכל פרסה. העיר כולה מרושתת ברמזורים. לעבור מקצה אחד של העיר לקצה השני לוקח בדיוק אותו זמן כמו להגיע מקצה העיר לחיפה ואולי אף יותר.

מסביבנו השקיעו מאות מיליוני שקלים כדי להקל על עומסי התנועה. אבל אצלנו בקריה, הקידמה הזו עדיין לא הגיעה. אנחנו צריכים 15 רמזורים לעבור מכל כיוון כדי ליהנות או להשתמש בכבישים ובדרכים הנ"ל. אני שואל את פרנסי העיר שוב ושוב, היכן אתם הייתם כל השנים? לא חשבתם שגם לנו מגיע לנוע ללא פקקים?".

ראש עיריית קרית ים, שמואל סיסו: "גם אני זועם על ריבוי הרמזורים, ובמיוחד חוסר הסינכרוניזציה שלהם. לפי הסכם ביני לבין יפה נוף, אמור להיות גל ירוק לאורך השדרה כדי לאפשר נסיעה חלקה, וזה לא קיים.

"בנוסף, הציבו שני רמזורים מיותרים בפניות ימינה, כאשר אין בכלל תנועה נגדית. שלחתי מכתב נזעם ליפה נוף, וכרגע אנחנו שוקלים צעדים משפטים וגם אפשרות לפעול בצורה חד צדדית, כדי להפסיק את שיבוש חיי התושבים".

מיפה נוף נמסר כי בניגוד לציר ההסתדרות, הצמתים לאורך שדרות ירושלים הוסדרו עד כה בעזרת כיכרות תנועה. הכלל מחייב, לדברי אנשי החברה, כי ליד כל תחנה של מטרונית יהיה מעבר חצייה מרומזר עבור הולכי הרגל, וזו הסיבה להצבת מספר רמזורים חדשים בשדרות ירושלים.

ביפה נוף הדגישו כי גם בחיפה הוצבו רמזורים חדשים ליד תחנות המטרונית, על מנת להבטיח חצייה בטוחה של הולכי הרגל לתחנה.