עיריית קרית ביאליק מתכננת הקמת מסלול אופניים בסמוך לנחל גדורה, אך המסלול החדש, לטענת תושבים המתגוררים בסמוך, יבטל את הכניסה לחניות של כ־70 דיירים. הפתרון החלופי שמציעה העירייה אינו יעיל, לדבריהם.

הצטרפו לעמוד של "ידיעות הצפון" בפייסבוק

לאחרונה, טוענים תושבים ברחוב דפנה, נודע להם לראשונה על כוונת העירייה להקים שביל אופניים בסמוך לביתם. השביל החדש עתיד לקום במקום שביל הגישה לחניות הדיירים. "על פי התוכניות שראינו", אמר נציג התושבים, "מתכוונים להפוך את כביש הגישה לחניות של 67 יחידות דיור ברחוב למסלול אופניים. במקומו רוצים להקים שביל קטן ברוחב ארבעה מטרים, שישמש כניסה לחניות הדיירים. זאת, בנוסף לעוד 30 חניות חדשות שמתכוונים להוסיף במקום".

הכביש החלופי, טוענים הדיירים, לא מתאים לשמש מעבר גישה לחניות. "ראשית, למיטב הבנתנו מדובר בשביל ולא בכביש", הסביר הנציג. "כידוע, אל שביל אסורה כניסה של כלי רכב, ולא ידוע לנו אם יש לעירייה אישורים לזה. בנוסף, כביש ברוחב של ארבעה מטרים לא מתאים לכמות גדולה כל כך של רכבים שצפויים לעבור בו. מדובר בכ־100 כלי רכב. שני רכבים לא יכולים לעבור שם במקביל. זה צפוף, דחוק וכמעט בלתי אפשרי, ויש בכך סכנה לנהגים".

את חששם הביעו התושבים בפגישה שיזמו עם מהנדס העירייה, נועם מסד. "ניסינו לדבר עם מהנדס העיר", סיפר תושב אחר. "הוא אמר שזה המצב, וככה זה יישאר, שכולנו ניסע בכביש הצר שיוקם. זה חוסר אחריות, בעירייה הם עושים צחוק מהתושבים".

מאחר שהפגישה לא הניבה את התוצאות הרצויות להם, בימים האחרונים נערכה ישיבה של כל הדיירים, במהלכה הוחלט לשכור את שירותיו של עורך דין על מנת להגיש צו מניעה לביצוע הפרויקט. "לא נוותר", אמר הנציג. "שביל האופניים המתוכנן פוגע בכל הדיירים. אנחנו מצפים שהעירייה תפעל לטובת התושבים ולא נגדם. כרגע אנחנו בודקים את החלופות העומדות לפנינו. אם לא תהיה ברירה, ניאלץ לפעול בהליכים משפטיים".

מעיריית קרית ביאליק נמסר: "שביל רוכבי האופניים נועד לשמש כשביל רכיבה בטוחה לתושבי העיר, והוא עתיד להגיע בהמשך עד לבית הספר התיכון. השביל ישפר את איכות חיי תושבי העיר, ובוודאי את איכות חייהם של אלה המתגוררים בסמוך לו. השביל לא יבטל את הכניסה לחניות, ומעבר לכך, הכביש שרוחבו כיום שלושה מטרים, יורחב לארבעה מטרים ויכלול תאורה, תוספת מקומות חנייה לרווחת התושבים ועוד. אין שחר לטענות, ולא ברור מה מקורן".