שלוש שנים חלפו מאז שהודיע ראש עיריית חיפה, יונה יהב, על ההחלטה להקים רכבל המחבר בין צומת הצ'ק פוסט לטכניון ולאוניברסיטת חיפה. אבל עד היום לא החלו בבניית הפרויקט, ובינתיים נאלצים הסטודנטים הקרייתים לנסוע בשני אוטובוסים.

קראו עוד ב-mynet:
פרויקט הרכבל: המכרז הראשון יצא לדרך
מי היצרנית הבינלאומית שתיבחר?
הצטרפו לעמוד של "ידיעות הצפון" בפייסבוק

עבור תושבי הקריות, הנסיעה בתחבורה הציבורית לטכניון ולאוניברסיטת חיפה אינה קלה. כדי להגיע בזמן לשיעור הם נדרשים לצאת מהבית מינימום שעה וחצי לפני המועד. בזמן זה הם נדרשים להמתין פעמיים לאוטובוס. פעם אחת לאוטובוס מהקריות לתחנה מרכזית המפרץ, שעל אף הנסיעה בנתיב המטרונית, הנסיעה בו לא קצרה.

במרכזית המפרץ נדרשים הסטודנטים להמתין לאוטובוס נוסף, שלרוב מגיע ליעדו אחרי סיבובים רבים ומתישים בנשר ובנווה שאנן. במקביל זוכים חבריהם, בעלי הרכבים, להתמודד עם מצוקת חנייה קשה ועומסי תנועה כבדים בדרכים המובילות למוסדות ההשכלה. החנייה באוניברסיטה הפכה לסיוט, כי רכבים פרטיים אינם מורשים להיכנס לחניונים, וסטודנטים נאלצים לחנות על הכביש הראשי מחוץ לקמפוס.

יצוין, כי יש קו אוטובוס ישיר לאוניברסיטה, שפועל בשעת בוקר מוקדמת ועובר לכל אורך שדרות ההסתדרות, מצומת אפק. פתרון זה אינו משרת את תושבי קרית אתא וקרית ים. לפחות על חלקו של המסע המתיש יכול היה להקל במקצת הרכבל החדש, שהיה צפוי לקום בצומת הצ'ק פוסט.

על פי תוכנית העירייה וחברת יפה נוף, אמור היה לקום רכבל במסלול שאורכו כארבעה קילומטר, ויכלול תחנות בטכניון ובאוניברסיטה. קו הקרוניות באורך 4.6 ק"מ יעפיל לגובה של 460 מטרים. מדי 11 שניות יצא קרון שבו יכולים לנסוע שמונה נוסעים, ובסך הכל הרכבל יאפשר הסעת 2,500 נוסעים מדי שעה. הנסיעה מהצ'ק פוסט לטכניון תימשך 11 דקות ומהטכניון לאוניברסיטה 6 דקות נוספות. בכך יחוברו לראשונה באופן ישיר שני מוסדות החינוך הגבוה של חיפה.

הפרויקט כבר יצא לדרך בתחילת שנת 2009. אז פורסם מכרז לבניית הרכבל והצפי לתחילת הפעילות שלו היה בשנת 2012. אלא ששנת 2012 קרבה לקיצה, והעבודות לבניית הרכבל טרם החלו. את האחריות על כך מטילות חברת יפה נוף והעירייה על משרד התחבורה.

מחברת יפה נוף נמסר: "פרויקט הרכבל ממרכזית המפרץ לטכניון ולאוניברסיטת חיפה הינו פרויקט תחבורתי חשוב, שיקל על התנועה למוסדות אלה וישחרר את צירי התנועה ואת מקומות החנייה. חברת יפה נוף קידמה את תכנונו של הפרויקט וביצעה בדיקת היתכנות וכדאיות לפרויקט, שאושרה על ידי עיריית חיפה ומשרד התחבורה. המכרז להקמת הרכבל מוכן לצאת ברגע שיועבר תקציב לביצוע הפרויקט ממשרד התחבורה".

ממשרד האוצר נמסר: "המשרד רואה חשיבות בהקמת פרויקט הרכבל בחיפה. המשרד בוחן האם וכיצד ניתן להעמיד מקורות תקציביים לביצועו".