צילום: ירון ברנר אחרי ירידה חדה במספר ההרוגים בתאונות דרכים בשנת 2009, שנת 2010 נחתמת עם 379 הרוגים בתאונות דרכים – עליה של 8%, כך מדווחת עמותת אור ירוק על בסיס נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. בתוך הערים לבדן נהרגו 159 בני אדם ב-2010, שהם 21 בני אדם יותר מ-200.

בנוסף, מניתוח נתוני הלמ"ס, עד אוקטובר 2010 נהרגו 86 בני אדם בתאונות דרכים בכל הערים המרכזיות בישראל, המהווים 27% מכלל ההרוגים בתאונות בתקופה זו (318).

בשנת 2010 נהרגו בערים הגדולות, אשדוד, ירושלים, חיפה, ת"א-יפו וראשל"צ, 41 בני אדם – 13 בירושלים, בת"א-יפו – 11, בחיפה – 11, באשדוד – 3 ובראשל"צ – 3. בנוסף, מבט לפי סוג הנפגע מגלה, כי בשנת 2010 נפגעו ב-5 הערים הגדולות 5,285 בני אדם בתאונות דרכים – 801 הולכי רגל, 2078 נהגי רכב, 1317 נוסעים ברכב, 906 נהגי אופנוע דו-גלגלי, 84 נוסעים באופנוע ו-99 רוכבי אופניים. מתוך כלל הנפגעים בערים הגדולות ב-2010 – 330 נפצעו קשה ו-4,914 נפצעו קל.

מנתוני הלמ"ס עולה בנוסף, כי מתוך 74 הערים שנבדקו, המונות מעל 20,000 תושבים, ב-36 ערים לא נהרג אף אדם עד אוקטובר 2010 לעומת 35 ערים ב-2009; ב- 22 ערים חלה עליה במספר ההרוגים ב-2010 לעומת 2009, וב-23 ערים חלה ירידה במספר ההרוגים ב-2010 לעומת 2009. ב-26 ערים לא חל שינוי במספר ההרוגים ב-2010 לעומת 2009.

בנוסף, מנתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עולה, כי מספר ההרוגים מקרב הולכי הרגל בערים עמד על 88 בני אדם ב-2010, 15 בני אדם יותר מ-2009 ו-55.3 אחוז מסך ההרוגים בערים. גם בשנים 2008-2009 היוו הולכי הרגל יותר ממחצית מההרוגים בערים הגדולות וכשליש מההרוגים בישראל.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: לצערנו, הנתונים הם עגומים למדי, ורחוקים מלהיות בתחום הרצוי. השנה חלה עליה מדאיגה במספר ההרוגים בתאונות, ובמיוחד בתחום העירוני – 7 אחוז עליה במספר הולכי הרגל שנהרגו, 29 אחוז עלייה במספר ההרוגים רוכבי הדו-גלגלי, ובסך הכל – 15.2 אחוז עלייה במספר ההרוגים בתחום העירוני לבדו. הדבר מוכיח כי רק כאשר תתקיים פעילות מוגדרת ומסודרת, המקיפה את מכלול הנושאים הקשורים לבטיחות בדרכים, תיווצר רמת בטיחות גבוהה ואז נוכל לראות ירידה במספר הנפגעים וההרוגים בתאונות דרכים."