צילום אילוסטרציה: צביקה טישלר דירה של חברת עמיגור, בקרית ים, ספגה השבוע נזקים כבדים לאחר שהוצפה, ככל הנראה בעקבות תקלה במערכת הניקוז. אין זו הפעם הראשונה שיש תקלות במערכת המים בדירה, וארונות המטבח כבר רקובים ומתפוררים.

בדירה, ברחוב חנה סנש, גרים ויוינה (63) ושלום (75) שפיאשווילי, שניהם במצב בריאותי לא קל. שלום סובל גם מפגיעה חמורה ברגל. ביום שלישי הוצפה הדירה, וויוינה ניסתה, ללא הצלחה רבה, לנגב את הרצפה. "מהבוקר אני מנסה, אבל זה לא עוזר. זו לא הפעם הראשונה שזה קורה. תראה את ארונות המטבח, מתפוררים לגמרי. גם השיש עומד ליפול. הכל רטוב, ולנו אין כוח להתמודד עם המצב הזה".

בית המשפחה בסך הכל מטופח, להוציא המטבח, שנראה במצב קשה מאוד: הארונות ממש אכולים ומתפוררים, השיש מתרומם ממקומו, ונראה כאילו עומד ליפול בכל רגע, והצנרת נראית כאילו הותקנה באופן לא תקין. צינורות שהולכים לכל הכיוונים, ונוזלים בכמה וכמה מקומות. בשל ההצפה הגדולה הגיעו המים גם לחדר השינה, וגם הארון שם החל להתפורר.

ויוינה שפיאשווילי: "פנינו כמה פעמים לעמיגור, אבל זה המצב. שנינו אנשים לא צעירים, וקשה לנו להתמודד עם מצב כזה. אני כבר התאשפזתי בגלל העצבים שאני מקבלת מכל הסיפור הזה. בג'ונגל אנשים חיים בצורה טובה יותר. אי אפשר לסבול עוד את המצב הזה".

סמנכ"ל חברת עמיגור, אריק אלדר: "עובדי עמיגור והקבלן הסניפי ביקרו בדירה פעמיים, ונמצא כי צנרת הביוב הפנים דירתית סתומה, דבר שאינו באחריותנו. למרות זאת פתחנו את הסתימה, ובפעם השנייה הודענו לדיירים כי עליהם לבצע זאת באופן פרטי. בדירה בוצעו שינויים על ידי הדיירים בעבר. פתחו מחיצות פנימיות ויצרו מטבח גדול יותר, וככל הנראה, ביצעו שינויים בצנרת הביוב והמים.

"בשנת 2005 החזירו בני הזוג לנו את הדירה הסמוכה, שגם היא היתה ברשותם, מאחר שנותרו שתי נפשות בשתי דירות, ולבקשתם העברנו את השיש מהדירה שהוחזרה אל הדירה הזאת, והתקנו ארון מטבח תחתון חדש. כיום הארון רקוב כתוצאה מנזילות מים.

לפנים משורת הדין, מאחר שמדובר בזוג קשישים, הודענו להם כי נחליף את ארון המטבח הקיים, למרות שאינו סטנדרטי, ונבצע עבודות לניקוי צנרת הביוב, גם בצנרת המשותפת לכל הדיירים בכניסה למרות שמרבית הדיירים הם רוכשי דירות ואינם בטיפולנו. כמו כן, ננקה את הדירה מהמים שהצטברו בה. קבלן של עמיגור עובד כעת בדירה, כדי לפתור את הבעיה".