צילום: לוי בייזרמן תושב קרית אתא, רפאל בן שטרית, הגיש ביום ראשון תלונה בתחנת זבולון נגד 'מעיינות אתא', בטענה לקבלת דבר במירמה. בן שטרית הגיש את התלונה לאחר שמעיינות אתא, חברת המים של העיר, חייבה אותו ואת שכניו בבניין על שימוש במים שעשו כביכול, בעוד ששעון המים הראה כי כלל לא צרכו את כמות המים שנרשמה.

"אני רודף אחרי חברת המים כבר זמן רב, כי זו לא הפעם הראשונה שהם מחייבים את הבניין על צריכה משותפת של 70-60 קוב בחודשיים", אומר בן שטרית, שמתגורר בבית דירות ברחוב רמז, אחד הרחובות הפסטורליים והיוקרתיים בקרית אתא.

"הם עושים את זה בשיטתיות. לפני כמה חודשים פניתי אליהם ואמרתי שאנחנו אפילו לא משקים את הגינה. בסך הכל, משתמשים בכמה דליים של מים ביום שישי, כדי לשטוף את המדרגות של הבניין, וזה לא מגיע אפילו ל-100 ליטר בחודשיים.

"הם אמרו לי את מה שכל החברות המים אומרות לכל מי שפונה אליהן, שיש לי נזילה. אמרתי, אין נזילה. אני איש תחזוקה, ויודע לבדוק אם יש נזילה: אני סוגר את כל הברזים בבית וניגש לבדוק אם השעון של המים ממשיך לרוץ. אם הוא לא ממשיך לרוץ, זימן שאין נזילה. ובאמת בדקתי, ואין נזילה.

"העניין הוא שהשעון לצריכה משותפת של כל הבניין נמצא רק במעיינות אתא, ובחשבון שהם שולחים אין פירוט של קריאת המונה הראשי לצריכה משותפת. ב-2 בנובמבר הבניין חויב בתשלום לפי קריאת מונה רשומה של 2,295 קוב, בעוד שב-19 בנובמבר אני צילמתי את המונה, שהראה צריכה של 2,293 קוב. זאת אומרת, 18 יום אחרי הקריאה שהם רשמו, המונה עוד לא הגיע לרמת הצריכה הזאת".

בן שטרית טוען, כי מעיינות אתא חייבה את תשע הדירות בבניין ב-60 קוב. "הם עושים את זה באופן קבוע", הוא טוען. "חודשיים הם מחייבים כל דייר בשישה־שבעה קוב, וחודשיים אחרי זה מחייבים באחד־שלושה קוב. מעיינות אתא רצו לפצות אותי ב-100 שקל על החשבון הנוכחי, אבל אני לא מוכן. מה, הם רוצים לפצות אותי מהכסף שלי? שנתיים אני רודף אחריהם. אני רוצה החזר על כל החיובים של השנתיים האחרונות. אני קורא לכל תושבי קרית אתא לבדוק את חשבונות המים שנשלחים אליהם".

ממעיינות אתא נמסר בתגובה: "תלונה מנציג דיירי הבניין הופנתה למעיינות אתא כבר ב־18 בנובמבר, והטיפול בה הסתיים למחרת, ב־19 בנובמבר. בביקור של נציג התאגיד בבניין נמצא כי התלונה מוצדקת, הקריאה עודכנה, והדיירים זוכו מיידית בצריכה העודפת. חשוב לציין, כי מערכת הבקרה היתה מאתרת את התקלה בקריאה הקרובה, והיה מתבצע תיקון במידת הצורך.

"בכל מקרה, לא היה נגרם נזק לצרכן, למעט עיתוי התיקון. קריאות המים מבוצעות על ידי קבלן חיצוני, שנקנס על כל קריאה שמתברר כי אינה מדויקת. אנו מבררים זאת כעת מול הקבלן, ונסיק את המסקנות".