צילום: גיל נחושתן משרד המשפטים הודיע לרב האשכנזי הראשי של קרית מוצקין, דוד מאיר דרוקמן, כי לא מצא עניין להעמידו לדין בעקבות התבטאויותיו בנושא הריגת גוי. עם זאת, בימים האחרונים פורסם באתרי אינטרנט דתיים כי דרוקמן יזומן בימים הקרובים לחקירה במשטרת ירושלים. "לפני איזה חודש התקשר אלי מישהו וזיהה עצמו כשוטר מירושלים ושאל מה הכתובת שלי", סיפר דרוקמן.

"שאלתי אותו בשביל מה אתה שואל, והוא אמר שהוא רוצה להזמין אותי לחקירה בכ"ז באלול, וכנראה התכוון לכ"ז בתשרי. הוא אמר שהתקבלה נגדי ונגד עוד כמה רבנים תלונה על כמה התבטאויות. החקירה נקבעה ליום שלישי השבוע, אבל בסופו של דבר לא קיבלתי הזמנה לחקירה. אתמול נחקרו שני רבנים בעניין ההתבטאויות, אבל אולי במשטרה עשו חושבים והגיעו למסקנה שאין להם על מה לזמן אותי".

דרוקמן מתבטא לא מעט בנושא ארץ ישראל. "יכול להיות שמשהו לא מצא חן בעיני מישהו", הוא אומר. "יש בארץ גוף רפורמי שנקרא העמותה לפלורליזם שמנסה לטפס עליי. בשם הפלורליזם הם רוצים לסתום פיות. כל מה שאמרתי הוא אפר לעומת התבטאויות של אנשי שמאל שאמרו דברים הרבה יותר קיצוניים וחמורים. הבעתי את דעתי בהיבט העקרוני על ההקדמה לספר של הרב יצחק שפירא מיצהר בו הוא דן, בין היתר, בהלכות הריגת גוי.

"הוא מדבר על ההיבט ההלכתי וכמו שמותר לפרופסור אסא כשר להכין טיוטה של אתיקה בזמן מלחמה, לא ייגרע חלקו של רב להציע אתיקה בזמן מלחמה מנקודת מבט הלכתית. לא הספקתי לקרוא אפילו את כל הספר, אבל הכותב מדבר על התייחסות לגוי בזמן מלחמה וזו תוצאה של אתיקה הלכתית של איש צבא בזמן מלחמה.

"אז אם אסא כשר כותב זה כשר, אבל אם רב כותב זה תעב. יוסי שריד לא יכול להגיד שאם יגרשו ילדים זרים הוא יעבור על החוק ויחביא אצלו ילדים בבית. ורב אם יגיד שלא יילך נגד המצפון ההלכתי שלו והוא ייאלץ לעבור על החוק, אז את הרב יזמנו לחקירה ויוסי שריד ימשיך להיות יקיר התקשורת ויקיר הממסד".

שלא יחשבו שאני גזען
אתה אומר שאתה במחנה הלא נכון?
"זה בכלל נתון לשאלה? אתה לא יודע שהיום מבקשים מאדם כרטיס מועדון? אם אתה במועדון הנכון, אז אתה חופשי לעשות ככל העולה על רוחך. אם אתה ערבי, אתה יכול לבנות מסגדים בלי היתר בנייה ובלי שום כלום. אבל כשבנו בית כנסת ביהודה ושומרון והיה חסר איזה תת סעיף באיזה רישיון, אז אומרים לך לאטום את בית הכנסת.

"למה? כי אתה ערבי ולא יהודי. כששאלו את דורית בייניש מבג"ץ על זה היא אמרה שלשב"כ יש סדר עדיפויות, מין תשובה סתמית. מה נעשה שאהרון ברק החדיר לבג"ץ את התפיסה שזו מדינת כל אזרחיה. אני טוען שהיהודים צריכים להיות מופלים לטובה בגלל שזו מדינת יהודים. אהרון ברק בא ואמר שהערבים שווי זכויות. היום הגענו למצב שהיהודים צריכים לבקש להיות שווי זכויות".

צריכה להיות אפליה כלפי מישהו?
"אנחנו מבקשים מאבו-מאזן שיכיר בנו כמדינה יהודית, זה הבסיס לכל השיחות עם הפלשתינאים. אבל השאלה היא אם אנחנו מכירים בעצמנו כמדינה יהודית. בשבוע שעבר דיבר ברדיו איזה פרופסור ערבי, מאוד אינטליגנטי אני חייב להגיד שמאוד הרשים אותי, והוא אמר – רבותיי, אתם היהודים לא החלטתם מי זכאי לאזרחות יהודית, אז מה אתם דורשים מאיתנו. אנחנו מביאים את כל הגויים ואת כל הפרוצות מאוקראינה ואת כל האנסים מסודן ואת כל הגנבים אני לא יודע מאיפה.

"אני לא עושה הכללות, שלא יחשבו שאני גזען, אבל אנחנו יודעים מאיפה חלק ניכר מהם באים ומתבכיינים על זה שמגרשים אותם מביתם. מאותם מתבכיינים לא שמענו צפצוף מהם בזמן שגירשו ילדים יהודים מגוש קטיף שעד היום אין להם דירת קבע. בארצות הברית אין סנטימנטים, ברגע שמתברר שאתה שוהה לא כחוק, אתה נכנס אוטומטית לכלא וזה לא כלא מעשיהו, יעני בית הבראה של קופת חולים. אנחנו מוכנים להכניס את כל אומות העולם לתוכנו וידוע שהם אינם יהודים. אחרי זה אנחנו מבקשים מהערבים שיכירו בנו כמדינה יהודית. זו אפילו לא בדיחה עצובה".

אתה מצטער היום על האמירות שלך? היית מנסח את הדברים אחרת?
"אולי. יכול להיות שהייתי נעזר ביועץ תקשורת בנושאים שבלקסיקון ההלכתי הם מובנים ובלקסיקון ההמוני הם לא מובנים. הייתי אומר אותה אמירה עם אותה משמעות במילים אחרות. הראש שלי עובד לפי צביון ההלכה וספרי הקודש. היום אם תגיד לאדם צפרא טבא (בוקר טוב בארמית – א"ג) הוא ישאל אותי בבהלה – רגע, מי טבע? אז יש אמירות שבעולם הדתי הן מובנות מאליהן, אבל בציבור הרחב זה לא מובן. יכול להיות שהייתי משנה את הסגנון ולא את המשמעות".