צילום: נמרוד גליקמן 170 בני אדם נפגעו בקריות בעת חציית כביש במעבר חצייה בשנים 2007-2009 - כך מדווחת עמותת אור ירוק על פי ניתוח נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

על פי הנתונים, בקרית מוצקין נפגעו בשנים אלה 59 בני אדם: 22 איש נפגעו בשנת 2007, 23 נפגעו ב-2008, ו-14 נפגעו בשנת 2009. בקרית ים נפגעו בשנים אלה 53 בני אדם: 21 איש נפגעו ב-2007, 19 איש נפגעו בשנת 2008, ו-13 איש נפגעו בשנת 2009. בקרית אתא נפגעו בשנים אלה 33 בני אדם: ב-2007 נפגעו 16 איש, ב-2008 נפגעו 10 בני אדם, וב-2009 נפגעו 7 בני אדם.

בקרית ביאליק נפגעו 25 בני אדם: ב-2007 נפגעו בביאליק 13 בני אדם, ב-2008 נפגעו 9 בני אדם וב-2009 נפגעו 3 בני אדם. בכרמיאל נפגעו בשנים אלה 36 בני אדם: 10 איש נפגעו בשנת 2007, 4 איש נפגעו בשנת 2008, ן-22 איש נפגעו בשנת 2009.

בעכו נפגעו בשנים אלה 43 בני אדם: 11 איש נפגעו בשנת 2007, 23 בני אדם נפגעו בשנת 2008, ו-9 בני אדם נפגעו ב-2009. בנהריה נפגעו בשנים אלה 27 בני אדם: 8 בני אדם נפגעו בשנת 2007, 4 נפגעו בשנת 2008, ו-15 נפגעו בשנת 2009.

מנכ"ל אור ירוק, שמואל אבואב: "ישנה מגמה עקבית כבר כמה שנים, המצביעה על כך ששליש מהרוגי תאונות הדרכים בישראל הם הולכי רגל, רבים מהם ילדים וקשישים. סיבה מרכזית להיפגעותם הינה אי מתן זכות קדימה של רכבים להולך רגל החוצה את הכביש. זו תופעה חמורה מאוד, במיוחד נוכח העובדה שמעבר החצייה אמור להוות מקום בטוח להולך הרגל. יש לטפל בזה מיידית".

אבואב ציין כי על מנת להוריד את מספר הנפגעים בקרב הולכי הרגל החוצים כביש, נדרשת פעולה מצד כל הגורמים - נהגים, הולכי רגל ורשויות מקומיות. על הנהגים להאט את נסיעתם בתוך העיר ובייחוד ליד בתי ספר, גני ילדים ובתי אבות. כמו-כן, על הנהגים לגלות ערנות וסובלנות כלפי הולכי הרגל, בייחוד כלפי ילדים וקשישים הנפגעים יותר מכל קבוצת גיל אחרת בקרב הולכי הרגל.

"על הרשויות לשפר את התשתיות ולהשתמש יותר באמצעים להאטת מהירות הנסיעה בעיר. גם מהולכי הרגל נדרשת תשומת לב בחציית כביש. רבים חוצים בלי לשים לב אם יש רכב חולף, לעיתים תוך דיבור בנייד. כמו-כן, על ההורים להקפיד כי ילדיהם עד גיל 9 לא יחצו כביש לבד".