צילום: גיל נחושתן בעיות החנייה של תושבי רחוב גושן בקרית מוצקין נמשכות. נוסף על העובדה שהם מתגוררים באחד האזורים הצפופים בעיר, העירייה, לטענתם, מקשה עליהם עם פתרונות חנייה, ולמרות תו חנייה שמוצמד לחלון רכבם, הם עדיין מקבלים דוחות חנייה, רק בגלל שלא כיוונו את השעה הנכונה בתו.

התושבים מספרים כי אין להם כל בעיה לרכוש תו שנתי בעלות של 25 שקל לשנה. הבעיה היא שהחנייה באותו תו מותרת לשעתיים בלבד, ולכן בכל שעתיים הם נדרשים לרדת אל הרכב ולכוון את השעון שבתו החנייה לשעתיים הבאות.

יצוין כי בערים אחרות בארץ, הרשויות נוהגות להוציא תווי חנייה מיוחדים לתושבים המתגוררים בסמיכות למקומות המסומנים בכחול לבן ומשמשים חנייה ציבורית.

באחרונה ניסו תושבי קרית מוצקין למצוא פתרון יצירתי שגם יקל עליהם ויכניס לעירייה עוד כסף, ורכשו שני תווי חניה שנתיים המוצמדים זה לצד זה למשך ארבע שעות. אלא שעל סיירת הפקחים העירונית האמיצה הדבר לא עבד, ולמרות התווים, קיבלו התושבים דוחות.

"מדובר בתו חנייה שהוא מעין גלגל שעות שצריך לכוון אותו כל פעם למשך שעתיים", מספר תושב הרחוב. "כיוון השעון מתבצע לדוגמא מהשעה 16:00 עד 18:00 ויותר מאוחר מ-18:00 עד 20:00 וכן הלאה.

"מכיוון שהפתרון הזה, לרדת בכל שעתיים מהבית לרכב רק כדי לכוון את השעון, הפך למטרד אמיתי, קניתי שני תווים שעלו שניהם יחד 50 שקלים וכיוונתי אותם למשך ארבע שעות".

הפתרון הזה, שמקל על התושבים, אינו מקובל כנראה על הפקחים הזריזים, שמבחינתם ממהרים לתת דוחות בכל פעם שהם מוצאים את השעון לא מכוון. העובדה שהתושבים מחזיקים בתו שנתי עליו שילמו מראש, לא בדיוק עושה עליהם רושם. נוהל זה נוהל.

"העניין הפך לבלתי נסבל והוא פוגע באיכות החיים שלנו באופן משמעותי", אמר אחד התושבים שמתגורר ברחוב. "אני סטודנט שמתגורר ברחוב ובשעות אחר הצהריים נותן שיעורים פרטיים לתלמידים. לא תמיד אני יכול לרדת לאוטו באמצע שיעור רק כדי לכוון את השעון. שלא לדבר על מי שהולכים לישון שנת צהריים.

"מה מצפים, שאני אשים שעון מעורר רק כדי לכוון את השעון בחנייה? העירייה טוענת שיש לנו חנייה מתחת לבית, אבל יש פה הרבה מאוד אנשים שיש להם שני רכבים ואת הרכב השני צריכים לחנות איפשהו. אם כבר נמצא פתרון של תו שנתי קבוע, מה הבעיה להיפתר מכיוון השעון הזה ולמה לא עושים הסדר מסוים עם התושבים שגרים על הציר הזה".

מהעירייה נמסר בתגובה: "הסדרי החנייה לאורך ציר גושן והמתחם עצמו הוקמו לטובת הציבור והעסקים לאורך הציר. לתושבים המתגוררים ברחוב יש חנייה פרטית בבנייני המגורים וכן משני צידי הכביש – שם החנייה פתוחה לכל וללא כל עלות.

טיבן של חניות ציבוריות בישראל, וכך גם בקרית מוצקין, לאפשר חנייה עד שעתיים וזאת לטובת תחלופה ומקום לאחרים המגיעים למקום לצרכי מסחר ולצרכים אישיים. לכן גם במדחנים בישראל החנייה מוגבלת בזמן קצוב וקצר.

"במתחם החנייה בגושן ניתנת אפשרות להחנות לאורך זמן, תוך כדי סיבוב גלגל השעות, וזאת בכדי למנוע מנוסעים, ברכבת לדוגמה, להשאיר את הרכב במקום במשך יום או יותר".