צילום: דורון גולן בעיריית קרית ים החליטו לצאת בקמפיין מאסיבי למיתוג העיר כברית החוף של הקריות. במסגרת המיתוג מחדש יתלו שלטי חוצות בתל אביב ובערים נוספות בארץ שבהם תפורסם העיר והטיילת החדשה תחת הסלוגן החדש "הכחול הגדול הבא". המטרה: לשווק את הטיילת ליזמים ותיירים.

אחד מעקרונות המיתוג החדש הוא ליישם את הדוגמא של נתניה המוצפת תיירים רבים, בעיקר מצרפת, רכשו דירות בקרבת הטיילת. בעירייה הסבירו, כי בכוונתם לפנות לתיירים מחו"ל ולמשפחות יהודיות על מנת שאלה יירכשו דירות בסמוך לטיילת וייהפכו אותם לדירות קיץ. כמו כן, במסגרת מיתוגה של העיר כעיר חוף ותיירות מתוכננת שורה של אירועים שייהפכו לאירועי קבע.

בתוך כך נודע, כי בשבועות הקרובים תוציא העירייה מכרז חדש למכירת קרקעות לאורך הטיילת זאת לאחר שהזוכים במכרז חברת 'ע.ר צים' החליטו לבטל את העסקה. במקביל להוצאת המכרז, ייחל מבצע לשיווק קרקעות של מנהל מקרקעי ישראל.

במסגרת המבצע יתחיל המנהל, על פי סיכום עם ראש העירייה שמואל סיסו, בחכירה של עשרות דונמים מצפון לחוף זבולון ועד פאתי רפא"ל בהם יוכלו יזמים להקים מיזמי תיירות שונים על פי התב"ע (תוכנית בניין עיר) שנקבעה במקום.

התוכנית שנקבעה למקום מייעדת את הקרקעות לבניית בתי קפה ואזורי מסחר ולא למגורים, ועד כה טרם יצא מכרז. בתוך כך, בימים אלה מושלמות העבודות בקצה הצפוני של הטיילת להקמתו של מזח החודר לים ומאפשר למבקרים גישה קרובה לים וכן אפשרות לדוג. כמו כן, לאחרונה הושלם השלב השני של בניית הטיילת והנגשתה לנכים.

בעירייה אמרו, כי במקביל לתושבים הרבים שפוקדים את המקום לאחרונה נרשמה התעניינות של יזמים באזור ובין השאר
מנסה העירייה לעודד יזמים מאירופה לרכוש במקום דירות קיץ עבור בעלי עסקים ומשפחות יהודיות. "קרית ים משקיעה כבר מספר שנים בהפיכת העיר לעיר תיירות כפי שנקבע במפת החלוקה ההיסטורית של הקריות", אמר סיסו. "באמצעות הטיילת היא מבססת את מעמדה כעיר תיירות צפונית וכבירת החוף של הקריות וזה כחלק מגמה כלל עולמית של פיתוח ערי החוף בדומה לריביירה הצרפתית, חופי ספרד ומיאמי ביץ'".