צילום: עידו ארז נתוני עמותת 'אור ירוק' שפורסמו השבוע מצביעים על מגמה ברורה: שעות הצהריים המתאפיינות בדרך כלל בעייפות ושעות אחר הצהריים המסמנות חזרה מהעבודה הן העמוסות ביותר מבחינת תאונות דרכים בארץ בכלל ובקריות בפרט.

המובילה בכמות תאונות הדרכים בקריות היא העיר הגדולה מבין הארבעה – קרית אתא. במהלך השנתיים שנבדקו 2007 ו-2008 רשמה העיר 193 תאונות דרכים בין תחומיה. יחד עם זאת, עולה מהנתונים מגמת ירידה מ-120 תאונות ב-2007 ל-73 תאונות ב-2008.

שעות העומס בקרית אתא, בהן קיימות הכי הרבה תאונות הן השעות שבין 17:00 ועד 17:59, כשבמהלך השעות האלה התקיימו 16 תאונות דרכים. ואילו מוקדם יותר, בין השעות 16:00 ל-16:59 התרחשו 15 תאונות דרכים.

מיד אחר כך עם כמות תאונות דרכים גבוהה יחסית במהלך השנתיים הללו, נמצאת קרית מוצקין עם 107 תאונות. כמו בקרית אתא, גם שם נרשמת מגמת ירידה בכמות התאונות, וזאת בין היתר בשל מעגלי תנועה חדשים שנבנים באזורים הרגישים מבחינת התחבורה.

בשנת 2007 עמד מספר התאונות על 61 ואילו ב-2008 פחת ל-46. אלא שבמוצקין השעות הנפוצות ביותר לתאונות הן מעט מאוחרות יותר, ועומדות על 18:00 עד 18:59, בהן נרשמו 10 תאונות דרכים. גם בשעות 17:00- 17:59 נרשם נתון דומה, אולם תאונות רבות נפרסות גם במספרים בודדים לאורך כל שעות היום.

גם בקרית ביאליק נרשמו 102 תאונות דרכים בשנים המדוברות. ב-2007 עמדו שם הנתונים על 60 תאונות דרכים ואילו ב-2008 ירדו ל-42 תאונות. נתון מפתיע נוסף שנרשם בעיר הוא שהתאונות מתרחשות מוקדם בהרבה מהערים השכנות, כאשר 12 תאונות התרחשו בין 15:00-15:59, וכ-10 תאונות התרחשו בין השעות 13:00-13:59.

גם בקרית ים מתרחשות תאונות אך פחות יותר משאר הקריות. בקרית ים נרשמו בשנים אלה 99 תאונות דרכים בלבד,
כאשר בשנת 2007 עמדו מספר התאונות על 63 ואילו שנה לאחר מכן עמדו על 36 בלבד.

שם, בדומה לקרית אתא, שעות העומס בדרכים הן בין השעות 17:00ל-17:59 אז נרשמו 16 תאונות, ואילו בין השעות 16:00 ל-16:59 נרשמו 15 תאונות דרכים.