צילום: דורון גולן לפני חודש נהרגו שלמי המאירי וגלינה אודנופוזוב מפגיעת אוטובוס שנסע על מסלול הרכבת הקלה בכביש ההסתדרות בין לחיפה לקריות. השניים נהרגו לאחר שחצו את הכביש לעברו השני של הרחוב, כ-150 מטר לפני צומת לב המפרץ. מספר חודשים קודם לכן נהרג רוכב אופנוע שנפגע גם הוא מפגיעת אוטובוס שנסע בנתיב זה.

בעקבות התאונה בה נהרג המאירי טוענים בני משפחתו כי קיימת בעיה בתשתיות ובתיכנון של המקום המסכנים את חיי האדם והופכים אותו למלכודת מוות. מומחי תנועה טוענים שהטענה לא לגמרי מופרכת, ויש בעייה מסוימת במסלול החריג שנמצא בצד שמאל של הכביש, והאוכלוסייה עדיין לא מכירה.

שני הולכי הרגל נהרגו במקום (צילום ארכיון: דורון גולן)

"המאירי לא חצה במעבר חצייה", אומרים בני המשפחה, "אבל במבחן האדם הסביר כל אחד היה חוצה במקומו את הכביש ומה גם שמעבר החצייה הקרוב ביותר לנקודה בה היה נמצא במרחק של יותר מ-150 מטר". שלמי המאירי ז"ל הוא בנו של העיתונאי יחזקאל המאירי. הוא ניהל את "אחוזת המאירי" בראש פינה שבה צימרים מרהיבים מאבן.

ביום חמישי, 26.2.09, יצא המאירי ביחד עם אודנופוזוב (54), מכרה ותיקה של המשפחה מצפת, למוסך הנמצא בסמוך ללב המפרץ. כשחצו את הכביש הפקוק עלו על המסלול האדום וככל בהיראה חשבו שזו מדרכה. אוטובוס הגיח במהירות גדולה והרג את שניהם במקום.

בני המשפחה שפתחו במעין חקירה עצמאית של נסיבות התאונה הגיעו לזירת המוות יומיים לאחר המקרה ולדבריהם נדהמו לגלות שהמסלול הצבוע באדום לא מובחן באופן מובהק. לטענתם, מאחר שהמסלול המשמש כיום לאוטובוסים הוא באמצע הכביש ולא בצד ימין, כפי שעד כה היה מסלול נת"צ.

אדם הרוצה לחצות את הכביש, חוצה את שני הנתיבים הרגילים שבהם נוסעים הרכבים הפרטיים שלעיתים קרובות עומדים בפקקים, אולם אז כשהוא עולה על הנתיב המובחן והייעודי של הרכבת הוא "מופתע" כשמגיע אוטובוס במהירות של
לפחות 70 קמ"ש. ל-mynet ול"ידיעות המפרץ" נודע כי נושא הצבת מעבר חצייה על מסלול המטרונית נבדק בעבר אולם לבסוף הוחלט שלא להציבו בשל שיקולים בטיחותיים.

המקרה הטרגי השני אירע לפני מספר חודשים, ביוני 2009, כקילומטר צפונית לצומת המרכזי. נהג אופנוע נהרג על המסלול. אז נמסר מהמשטרה, כי מחקירה ראשונית נמצא שאוטובוס שנסע מחיפה לצפת בנתיב התחבורה הציבורית ורוכב האופנוע הכבד מסוג ב.מ.וו נסע בנתיב שלימין האוטובוס, איבד שליטה ונפל לתוך נתיב התחבורה הציבורית.

ל-mynet ול"ידיעות המפרץ" נודע, כי לאחר התאונה נצבעו אבני השפה כדי לחדד את העובדה שמדובר בנתיב מובחן. בעקבות התאונות המדוברות עולות תהיות שונות הנוגעות להיבטים הבטיחותיים של מסלול הרכבת הקלה.

מחברת יפה נוף מבצעת פרוייקט המטרונית נמסר: "המקרה נמצא בבדיקה של המשטרה. לכשתסתיים הבדיקה והיא תגיש את מסקנותיה נפעל בהתאם. יש לזכור, כי חברת יפה נוף תכננה ומבצעת את מסלול המטרונית בהתאם להנחיות אנשי המקצוע ולאישורים של הגורמים הרלוונטיים הנדרשים".


הכתבה המלאה מתפרסמת בגיליון סוף השבוע של "ידיעות המפרץ"