התקדמות בפרויקט הרכבל: נבחרו שלושה ספקים בינלאומיים שיתמודדו בפרויקט. הספקים עברו את שלב המיון הראשוני לפרויקט הרכבל ממפרץ חיפה לטכניון ולאוניברסיטה, שהיקפו הכספי נאמד בסכום של כ-200 מיליון שקל.

שלוש החברות שנבחרו הם לייטנר, דופלמאייר האוסטרית ופומה מגרמניה, כולן נחשבות ליצרניות רכבלים מהוותיקות בעולם. דופלמאייר הקימה בישראל בין היתר את הרכבל באתר החרמון ובראש הנקרה.

החברות נבחרו בתום שלב המיון המוקדם כאשר הקריטריונים העיקריים לבחינת המשתתפים כללו ניסיון, כושר ייצור והרכבה, יכולות ייצוא, מתן שירות ואיתנות פיננסית. הבחירה ביצרנית הזוכה תעשה עד מחצית 2009.



רכבל המפרץ-טכניון-אוניברסיטה מתוכנן כמערכת תחבורה שמטרתה לקשר בין מסוף התחבורה שבמפרץ חיפה (הצ'ק פוסט) לבין הטכניון והאוניברסיטה. עקב מורכבות הפרויקט הוחלט לפצל את המכרז לשלושה חלקים נפרדים: בחירת ספק (יצרן הרכבל), בחירת קבלן לעבודות הנדסה אזרחית ולבסוף בחירת זכיין שיפעיל את הרכבל

פרויקט הרכבל מוקם ביוזמת עיריית חיפה והוא מקודם בתמיכת משרד התחבורה ובשיתוף פעולה של החברה הכלכלית לחיפה וחברת יפה נוף. "החברה הכלכלית מכינה פרוגרמה תיירותית המתייחסת לערכי טבע, נוף והיסטוריה לאורך תוואי הרכבל", אמר ראש עיריית חיפה, יונה יהב. "לראשונה בארץ נפעיל בחיפה רכבל תחבורתי שהנוסעים בו ייהנו גם מנוף ייחודי וחווית נסיעה".

קו הקרוניות באורך 4.6 ק"מ יעפיל לגובה של 460 מטרים. מדי 11 שניות יצא קרון שבו יכולים לנסוע שמונה נוסעים, ובסך הכל הרכבל יאפשר הסעת 2,500 נוסעים מדי שעה. הרכבל אמור להתחיל לפעול בשנת 2010. הנסיעה מהצ'ק פוסט לטכניון תמשך 11 דקות ומהטכניון לאוניברסיטה 6 דקות נוספות. בכך יחוברו לראשונה באופן ישיר שני מוסדות החינוך הגבוה של חיפה.

מנכ"ל החברה הכלכלית, אבי פפרקורן, מסר כי הפרויקט הינו אמצעי נוסף הנכלל במערך התחבורה הציבורית המתוכנן במרחב העיר חיפה. "הרכבל נחשב לפתרון תחבורתי ידידותי לסביבה, נוח ומהיר שיקל על בעיות החניה ועומסי התנועה בצירי העיר ובמוסדות האקדמיים".