צילום: אבי מועלם מחוויות רכבת ישראל: נוסעים שהמתינו בתחנת הרכבת בקריית מוצקין ביום ראשון בבוקר בדרכם לעבודה, נאלצו להמתין דקות ארוכות בתחנה לאחר שרכבת שאמורה היתה לצאת ב-7:40 לא הגיעה וזאת שאחריה, הגיעה ב- 7:52 והייתה עמוסה בנוסעים רבים. לדבריהם, הם נאלצו להידחס בקרונות ללא מקומות ישיבה ובלי מרחב סביר כדי לעמוד.

חלקם ירדו מהרכבת על אף ששילמו עבור כרטיס ואחרים נשארו וסיפרו על נסיעה בתנאים קשים מאוד. נוסעים מספרים כי בשל הלחץ הכבד של היום הראשון בשבוע, בו עולים לרכבת גם חיילים רבים בדרך לבסיסים, נאלצו רבים מהם להישאר על הרכבת למרות תחושת מחנק ודוחק בלתי נסבל. זאת בשל החשש לאחר למקום העבודה.

"בשלב מסוים", סיפרה נוסעת, "תוך כדי דחיפות של אנשים וכמעט חוסר יכולת לנשום, שמנו לב שלמרות שדלתות הרכבת נסגרו לקראת יציאה, היא עדיין לא זזה ממקומה. תוך כדי החום והעצבים שאלנו את אחד העובדים מדוע הרכבת לא יוצאת כבר, אי אפשר היה לסבול את העמידה שם יותר והוא השיב לנו שכנראה יש יותר מידי נוסעים ויש "עודף משקל".

"אני ומספר נוסעים דפקנו בעוצמה על הדלתות כי הרגשנו שזה בלתי אפשרי להיות שם עוד רגע אחד וביקשנו לרדת מיד מהרכבת. הורידו אותנו ולמרות ששילמנו כרטיס נסענו למקום העבודה באוטובוס. מיותר לציין שהגעתי לעבודה באיחור משמעותי, שלא לדבר על מצב הרוח מהחוויה של הבוקר הזה".

נוסע אחר שנסע גם הוא באותה רכבת: "הגיע הזמן שרכבת ישראל תשים סוף למצוקה הזאת של יום ראשון בבוקר. כולם מכירים את הלחץ והעומס, מי שעולים על הרכבות האלו נוסעים בתנאים מזוויעים, בצפיפות שאי אפשר להסביר. אין אפילו מרווח נורמאלי לעמוד, אני כבר לא מדבר על כיסא כדי לשבת בנסיעה כמו בנאדם".

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "ימי ראשון מאופיינים בביקוש נוסעים גבוה במיוחד. צירוף זה, של ביקוש נוסעים גבוה ומזג האוויר הסוער השפיע על תנועת הרכבות ויצר עיכובים ואי נוחות בקרב הנוסעים. הנהלת הרכבת שמה לה בראש סדר העדיפויות לשפר את רמת השירות ברכבת ולהדביק את קצב הגידול במספר נוסעי הרכבת.

"כחלק ממגמה זו, נקטה ההנהלה מספר צעדים משמעותיים ומידיים הן בתחום הליך הפיתוח והן בתחום מתן השירות במטרה לשפר באופן ניכר את העלאת דיוק הרכבות. רכבת ישראל מתנצלת בפני הנוסעים על אי הנוחות הזמנית שנגרמה להם היום".