מתלוננים סדרתיים הם לרוב מטרד לכל מערכת ביורוקרטית. יש רשויות מקומיות שרואות בהם אפילו טרחנים שמנסים לפגוע בעשייה, ומנסים להשתיק אותם. אבל בקרית ביאליק מתייחסים ברצינות למתלוננים, שפונים באופן תדיר למוקד העירוני ומדווחים על המפגעים, ולא רק שלא רואים בהם טרחה ומטרד, אלא הזדמנות לשפר, לייעל ולצמוח. ברוח זו העניקה השבוע העירייה תעודות הוקרה לשלושה מתלוננים סדרתיים מצטיינים, שפנו בשנת 2018 מספר רב של פעמים למוקד העירוני, ולא בפניות קנטרניות, אלא בהצעות ייעול, הפניות למפגעים ותקלות שונות.

"תמיד יהיה על מה". דוקורסקי (מימין) והמתלוננים במרכז השירות | צילום: באדיבות העירייה

ראש העירייה, אלי דוקורסקי, העניק תעודות הוקרה לתושבי העיר המתלוננים המצטיינים: אלי דוידוב, שפנה למוקד העירוני 364 פעמים בשנה שחלפה, רוני סרולוביץ – 136 פניות, ויובל בנימין עם 97 פניות. דוקורסקי הודה להם על אזרחות טובה, אכפתיות, מעורבות ותרומה לשיפור חזות העיר באמצעות פניות למוקד העירוני.

דוקורסקי: "פרדוקס השירות הוא שמספר התלונות עולה ככל שרמת השירות עולה. תושבי העיר, שמקבלים מענה מהיר וזמין, מבינים שיש מי שמקשיב ומטפל בפניותיהם, לכן הם מרבים לפנות למוקד העירוני. אני מודה לתושבים האכפתיים שמקדישים מזמנם למען שיפור פני העיר, ורואה בהם שותפים מלאים לעשייה"

אלוף המתלוננים, אלי דוידוב, מתגורר 26 שנה בעיר, ברחוב יוספטל בצור שלום. הוא נשוי ואב לשלושה, וכל משפחתו גרה בשכונה. בגלל שאכפת לו ממה שקורה בעיר, ובשכונה הוא מרבה להתקשר למוקד העירוני, לפעמים עד עשר פעם ביום. "אכפת לי מהעיר, ולדעתי יש פה ראש עיר שדואג לתקן ולפתח ולשפר. אבל לא הכל רואים, ואני פה כדי להתריע, במיוחד כשמדובר בסכנה לחיי אדם.

אלוף המתלוננים, אלי דוידוב. צילום: עיריית קרית ביאליק

"אם יש מדרכה שילדים משחקים עליה ויכולים להיפגע, אם יש דברים מסוכנים בכבישים, אם המעקב לא מספיק טובים, אז אני רואה ומתקשר, ומתקנים. אני מבין עניין, יודע שלפעמים לוקח זמן לתקן ולשפר, ולא הכל עושים באופן מיידי, אבל בסוף כן מתקנים. יש אנשים מדהימים במוקד, שמקשיבים לי ומטפלים בפניות שלי".

גם בנושא ניקיון דוידוב מתקשר למוקד, ומצביע על נקודות שבהן הניקיון לא בסדר. בעבר התלונן על הניקיון והטיפוח בגן של הילד שלו, אבל בשנה האחרונה הנושא טופל לשביעות רצונו".

לא נגמרו לך התלונות?
"ברור שלא. תמיד יש מה לשפר. יש רחוב קטן ליד קופת חולים, ואין שם מספיק תאורה. אנשים ממש לא רואים, יכולים להתנגש אחד בשני, במיוחד אם יש להם בעיות ראייה. יש עוד דברים, ותמיד יהיו. מה שדוחף אותי להמשיך להתקשר זו ההרגשה שאני לא מתקשר לחינם. מקשיבים ומתקנים. אני מקבל שירות מעולה, אז אמשיך כל פעם שאחשוב שיש צורך".