שני פקחים עמדו ביום ראשון בבוקר, על רציף המטרונית בתחנת גושן, ולא הזהירו נוסעים כי אחת ממכונות התשלום והתיקוף במקום מקולקלת. כתוצאה מכך, מספר בני נוער הכניסו כסף למכונה ולא קיבלו כרטיסים.

מספר בני נוער באו, הכניסו כסף ולא קיבלו כרטיסים. פקח במטרונית גושן. צילום: יוסי תושייה

הנוסע יוסי תושייה, שצילם את המקרה, ניסה להסביר לפקחים שתפקידם לעמוד ליד המכונה המקולקלת ולהזהיר את הנוסעים, אבל הם לא עשו זאת.

"המכונה שלא עבדה היתה ברציף הנסיעה צפונה, לכיוון הקריון", סיפר תושייה.

"מספר בני נוער באו, הכניסו כסף ולא קיבלו כרטיסים, אז הם פנו למכונה השנייה. הלכו חמישה שקלים. מה שהפריע לי זה שברציף ממול עמדו שני פקחים, ואמרתי להם שהמכונה מקולקלת. לפתע ראיתי עוד אדם שבא להכניס כסף ולקנות כרטיס מאותה מכונה מקולקלת.

"אמרתי לו לא להכניס כסף למכונה הזו. בדיוק גם הפקח הגיע ומכר לו כרטיס ישירות. הפקחים לא ניסו להזהיר, לא תלו הודעה. נכון, אפשר לקבל כסף בחזרה אם המכונה לא מוציאה כרטיס, אבל זה טרטור".

מחברת דן בצפון נמסר: "המקרה לא מוכר, והוא ייבדק".

עם זאת ציינו כי על פניו, הפקחים שדיווחו על התקלה היו אמורים גם להזהיר את הנוסעים.

עוד נמסר: "יש לנו 150 רציפים, 700 מכשירים, ואנחנו מסיעים מדי יום כ-80 אלף נוסעים. ביחס לכמות הנוסעים, מספר התקלות במכונות באמת שואף לאפס. בכל מקרה שמישהו שילם ולא קיבל כרטיס, יש הנחיות כיצד יקבל את כספו בחזרה".