שנתיים וחצי לאחר ש"ידיעות המפרץ" העלה את הבעיה החמורה בצומת הכניסה למפעל דשנים, על כביש 772 החדש, עדיין אין רמזור במקום, וכמעט מדי שבוע מתרחשות בצומת תאונות דרכים.

צומת מפעל דשנים: תאונה נוספת לרשימה, בשבוע שעבר | צילום: דוברות מד"א

התאונה האחרונה אירעה בשבוע שעבר, כשנהגת ברכב פרטי נפגעה בתאונה בצומת. לפני חודשיים היתה במקום תאונת מרובת מכוניות, ולפני כשבועיים שוב התנגשו בצומת שתי מכוניות פרטיות. בדשנים טוענים כי גם דרישתם להפעלת רמזור נפלה בין הכיסאות, ולא ברור כלל מי אמור לתת מענה.

הכביש החדש, בין צומת דשנים לצומת קרית אתא, נחנך בקיץ 2016. מדובר בכביש בינעירוני באורך של כ-5 ק"מ, הכולל גשר באורך 300 מטר מעל נחל ציפורי.

במשרד התחבורה ציינו עם חנוכתו כי כביש דשנים הוא אחד הכבישים החשובים והבטיחותיים ביותר שהוקמו בשנים האחרונות במטרופולין חיפה, במטרה לצמצם את תנועת החומרים המסוכנים באזורים מיושבים.

עלות הפרויקט, שהוקם על ידי חברת יפה נוף, נאמדת בכ-200 מיליון שקל. במסגרת עבודות סלילת הכביש, בוצעה הסדרתם של צמתים בכביש 70. בנוסף, הוסדרו צומת דשנים והכניסות למפעל דשנים וכן למפעלים הפטרוכימיים ולקרית אתא.

שנה לאחר חנוכת הכביש, העלו גורמים במפעל דשנים את הבעייתיות של צומת הכניסה למפעל. בצומת אין רמזור, ומשאיות כבדות שיוצאות מהמפעל מנסות להשתלב בתנועה הסואנת בכביש הבינעירוני, שהוא חד מסלולי לכל כיוון.

אותם גורמים ציינו אז כי למשאיות אין אפשרות להשתלב בביטחה בתנועה, ובלית ברירה "נדחפים" לכביש, כאשר לעיתים מכוניות שנוסעות בכביש מתקשות לאמוד את המרחק מהמשאית המשתלבת, ולכן יש תאונות.

גורם בכיר במפעל דשנים: "העלינו את הבעיה הזו לפני שנתיים, מול כל הגורים המוסמכים. כולם אמרו לנו 'נכון', שאנחנו צודקים, אבל אין מספר כזה של נפגעים בצומת שיצדיק התקנת רמזור. בצומת יש תשתית לרמזור, חשבו על זה מראש, ורק צריך להתקין אותו. אבל כנראה לא נפגעו פה מספיק אנשים, רוצים שכמה אנשים ימותו לפני שיעשו משהו.

"ראיתי פה עשרות תאונות, חלקן בנס נגמרו ללא הרוגים. אבל כמה זמן עוד יהיה לנו מזל? קשה לנהגים שיוצאים מהמפעל להשתלב, ובשלב מסוים הם יוצאים, יהיה מה שיהיה. אם הנהגים האחרים בכביש לא מספיק עירנים, יש תאונה. לא חייב למות פה מישהו כדי שיינתן פתרון למצוקה הזו".

ממשרד התחבורה לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הידיעה.