חניון הרכבת בתחנת מוצקין יהפוך בימים הקרובים לחנייה בתשלום בשעות הלילה המאוחרות. בשבוע שעבר נצבעו המדרכות בחניון הרכבת בכחול-לבן, מהלך שגרר תגובות של תושבים.

"רוב הזמן, החניון הצפוני פנוי". החניון הדרומי בלילה. צילום: פרטי

בעקבות זאת העירייה שינתה את זמן האכיפה ל-2:30 עד 4:30 לפנות בוקר, אז, נטען, חונים בחניון כ-200 אנשים שנסעו לחו"ל למספר ימים.

בעקבות צביעת החניון העלתה תושבת פוסט זועם שגרר תגובות רבות. חלק מהתושבים בירכו על ההחלטה וחלק יצאו נגדה וטענו כי היא פוגעת בהם. "פרסמתי פוסט בנושא בדף של העירייה, והם הסירו אותו. ניסיתי לשלוח הודעה פרטית ולומר את דעתי, אבל לא היה מענה. כנראה זו הדרך במוצקין להתעלם מהתושבים", אמרה כותבת הפוסט.

מיד אחרי הפוסט מיהרו בעירייה להבהיר כי למרות שהמדרכה צבועה כחול-לבן, התושבים לא יידרשו לשלם עבור חנייה במקום בשעות היום.

"בשל תלונות רבות של תושבים על כי באופן קבוע יש מחסור במקומות חנייה ברכבת, ולאור בדיקה שעשינו, בה הסתבר כי מדי יום כ-200 איש מחנים את מכוניתם בחניון הרכבת כשהם נוסעים לשדה התעופה לתקופה של עד עשרה ימים (ואף יותר), החליטה הרשות המקומית לאסור על חניית מכוניות בין חצות (24:00) לחמש בבוקר.

"במשך היום החנייה ברכבת הינה חופשית וללא תשלום. בשעות הלילה יינתן קנס בגובה של 250 שקל לכל המחנים בחניון הרכבת. לדיירים הגרים ברחובות הסמוכים וסובלים ממצוקת חנייה יינתן תו חנייה מיוחד, וחניון הרכבת יהיה פתוח בפניהם לאורך היממה. התקנה החדשה תיכנס לתוקפה החל מ-21.7", נכתב בדף הפייסבוק של העירייה.

גם להודעה זו התקבלו תגובות קשות, וכמה שעות מאוחר יותר, בפוסט נוסף, הודיעה העירייה על שינוי השעות. "אנו ערים לרחשי הציבור, ולכן החלטנו לשנות את שעות איסור החנייה במתחם הרכבת לשעות 4:30-2:30. מקווים שזה יפתור לרובכם את הבעיה. שבוע טוב".

חלק מהתושבים סבורים שהעירייה מנסה להכניס יד לכיסם. "יש אנשים שעובדים משמרות לילה, מחנים בתחנת הרכבת כל הלילה, ולוקחים אותו למחרת. הם לא נוסעים לחו"ל. אז עכשיו הם יקבלו דוחות של 250 שקל כל פעם?".

עוד טענו תושבים, כי מטרתו העיקרית של החניון היא לשמש את הנוסעים. "החניון מיועד לנוסעי הרכבת, ולא לדיירי הרחובות הסמוכים. אם יש בעיית חנייה, שיפתרו אותה בדרך אחרת. זה לא עניין של אף אחד בעירייה כמה זמן אנו מחנים שם. רוב הזמן בחניון הצפוני יש מקומות חנייה ועיקר הלחץ הוא בחניון הדרומי. זו החלטה מיותרת שפוגעת בתושבים".

ראש האופוזיציה, ציקי אבישר: "הטלת קנסות על חניית לילה בחניון הרכבת נועדה לסייע לחיים צורי לכסות גירעון עירוני. כל היתר זה ספין והטעיית תושבים. חניון הרכבת נמצא בתפוסה ממוצעת נמוכה מ-50 אחוז. באופן טבעי החלק הדרומי של החניון מלא יותר כי אנשים מעדיפים לחנות קרוב לכניסה, אבל זאת ממש לא הצדקה להפוך את כל החניון לבתשלום או לאסור בו חניית לילה.

"צורי פירסם שהוא בדק ומצא ש-200 תושבים טסו לחו"ל לתקופה שמעל 10 ימים, החנו את רכביהם בחניון הרכבת ומילאו אותו בתפוסה מלאה. ראשית, אין לצורי שום דרך חוקית להגיע למידע הזה. שנית, בכל התצפיות שביצענו התפוסה בחניון הצפוני משך הלילה היא של פחות מ-10 אחוז ובמתחם כולו לא עולה על 40 אחוז".