נציגים בכירים ברכבת ישראל נפגשו השבוע עם מהנדס עיריית קרית מוצקין, רוני טובי, כדי לקדם במהירות את סגירת המעבר העילי בין קרית שמואל למוצקין עוד לפני יציאת התלמידים לחופשת הקיץ.

"נחושים לחסום את המעבר עוד לפני חופשת הקיץ". תחנת הרכבת | צילום: נחום סגל

זאת, לאחר שבשבוע אחד נרשמו שתי תקריות חמורות של פריצת המחסום במעבר וזריקת אבנים לעבר רכבת חולפת מתוך שטח הרכבת.

בכיר ברכבת ישראל אמר השבוע כי בעוד שקרית מוצקין משתפת פעולה באופן מלא עם התוכנית, בעיריית חיפה לא מצאו לנכון עד עכשיו להשיב לפניות הרכבת.

"המעבר הזה כבר עלה בחיי אדם בעבר, ועלול לעלות שוב בחיי אדם בעתיד. אנחנו נחושים לסגור אותו, אבל אין לנו שיתוף פעולה מצד עיריית חיפה".

לדברי אנשי הרכבת, יש שני פתרונות זמינים עבור הולכי הרגל שמבקשים לחצות את פסי הרכבת בין מוצקין לקרית שמואל: מעבר מתחת לגשר שנבנה במקום כדי לבצע הפרדה מפלסית, או מעבר דרך תחנת הרכבת עצמה.

ברכבת ציינו כי כל תושב שיבקש לעבור מצד לצד דרך התחנה, יוכל לקבל כרטיס בחינם ולחצות. "הסדר כזה פועל שנים בתחנת סבידור בתל אביב בהצלחה, ואין סיבה שזה לא יעבוד גם בקריות".

עוד ציינו ברכבת כי המעבר נמצא בשטח שבבעלות רכבת ישראל, ועל פי החוק היא יכולה לחסום אותו גם ללא שיתוף פעולה עם הרשויות הגובלות. "אנחנו נחושים לחסום את המעבר עוד לפני חופשת הקיץ".

מעיריית חיפה נמסר: "טענת נציגי הרכבת מעוררת תמיהה, לאור העובדה כי בלשכת ראש העיר לא התקבלה עד לשעת כתיבת תגובה זו כל פנייה בנושא. תמוהה אף יותר העובדה כי רק אתמול, יום לאחר פנייתכם, קיבל מנהל אגף הדרכים בעיריית חיפה בקשה של נציגי הרכבת לקיים עימו פגישה בנושא.

"לגופו של עניין, מנהל האגף נענה לבקשה באופן מיידי, והודיע כי ישמח להיפגש עם נציגי הרכבת לבחון במשותף פתרונות אפשריים".

מעיריית קרית מוצקין נמסר: "אנו שמים דגש עליון על בטיחות. אכן קיימות חלופות שימנעו פגיעה בחיי אדם. אנחנו מקווים שהשיח שלנו עם הנהלת הרכבת ורשויות נוספות יביאו לקידום הפתרון".