שרית היילו, תושבת קרית ביאליק שתינשא לבחיר ליבה ביום חמישי הקרוב, שכחה בסוף השבוע שעבר את התיק שלה באוטובוס, אבל אחד הנוסעים מצא אותו והעביר אותו לנהג. במקום למסור את התיק למחלקת אבידות, הנהג נקט יוזמה, איתר את בעלת התיק והחזיר לה אותו בתוך פרק זמן קצר.

יוזמה יוצאת דופן". רון הדר ושרית היילו. צילום: פרטיבשבוע שעבר עלתה היילו על אוטובוס קו 26, מקרית אתא לקרית ים, דרך קרית ביאליק וקרית חיים. היא ירדה בתחנת בן צבי, ליד משטרת זבולון, ובתוך שנייה וחצי גילתה שהתיק נשאר באוטובוס.

היילו: "אני בן אדם מאוד מסודר, ושמה לב לכל מה שקורה. זה ממש לא אופייני לי מקרה כזה. זכרתי איך נראה הנהג, מי ישב לידי, הכל, אבל את התיק שכחתי.

"ניסיתי לעצור את האוטובוס, אבל הוא כבר יצא לדרך. הייתי בדיוק באמצע ההכנות לחתונה, היה לי הרבה כסף מזומן בתיק, צ'קים, מסמכים הקשורים לחתונה, כרטיסי אשראי, מפתחות לבית, הכל היה שם. הייתי בשוק".

למזלה של היילו, הטלפון הנייד היה ברשותה, והיא התקשרה לבן זוגה, כדי שיסייע לה.

היילו: "לבן הזוג שלי יש חבר באגד. אז הוא התקשר אליו, וזה ניסה לסייע לנו לאתר את הנהג, לפי מספר הקו, שעת הנסיעה וכו'. במקביל, הגיע חבר שלנו ואסף אותי והתחלנו לנסוע בנתיב הנסיעה של האוטובוס.

"ואז, באמצע, קיבלתי טלפון ועל הקו היה הנהג, רון הדר שמו. מסתבר שאחד הנוסעים מצא את התיק והביא לו אותו. והנהג, במקום לקחת את התיק ולזרוק אותו במחלקת אבידות, פתח אותו וניסה לאתר אותי. היו שם המסמכים שלי אז הוא התקשר ל-144, איתר את המספר שלי והתקשר אלי.

"ממש בן אדם זהב. הוא אמר לי אל תלחצי, הכל בסדר. התיק אצלי, ואני ממתין לך בסוף הקו, בקרית ים, תבואי לשם. ולשם נסעתי".

היילו מספרת כי הנהג גילה יוזמה יוצאת דופן ועל כן היא מודה לו. "אגד זכה שיש לו עובד כזה. גם ממה שאנשים כתבו לי, התרשמתי שמדובר באמת באדם מיוחד, קשוב לנוסעים, ערני, בעל יוזמה.

"מיד נסעתי לקרית ים, והנהג החזיר לי את התיק. הכל היה בפנים. כל זה קרה בתוך חצי שעה, וזה באמת היה סוף טוב לסיפור שיכול היה להסתיים לגמרי אחרת".