רשת שופרסל תפצה לקוחה בסכום של 213 אלף שקל, לאחר שהחליקה על חומר רטוב בעת שערכה קניות ונפצעה - כך פסק השבוע בית משפט השלום בקריות.

"הנהלת הסופר הפרה את חובת הזהירות". סניף שופרסל בביאליק. צילום: נחום סגל
התקרית אירעה לפני שש שנים בסניף שופרסל ברחוב דרך עכו בקרית ביאליק, וכתוצאה מהתאונה נגרם ללקוחה (54) שבר בכתף שמאל אשר הותיר אצלה נכות צמיתה בשיעור של 15 אחוז.

מיד לאחר התאונה, עובדת שעבדה בסופר עזרה ללקוחה ופינתה אותה למרכז הרפואי זבולון. לטענת הלקוחה, הנהלת השופרסל לא הציבה שלט אזהרה כי קיימת סכנת החלקה בשל רצפה רטובה. לעומת זאת טענה הנהלת השופרסל, כי הלקוחה הסתכנה מרצון, ולא פעלה בהתאם לרמת הזהירות הנדרשת ממנה.

בעדותה סיפרה הלקוחה כי נפלה בסמוך למחלקת החלב, וכי לא היה ניתן לראות שהרצפה רטובה, רק לאחר שנפלה וידה נגעה ברצפה וכן בגדיה נרטבו, הבינה שהחליקה כתוצאה מרטיבות.

בפסק הדין כתבה השופטת לובנה שלאעטה חלאילה: "הימצאות של נוזל על רצפת הסופר אינה 'טבעית'. מדובר בסיכון שניתן וצריך לצפות, ועל הנהלת הסופר, כמי שמפעילה את המקום ומחזיקה אותו, לדאוג לכך שהמעבר בשטחי הסופר יהיה בטוח וללא מכשולים. אני קובעת שהנהלת הסופר הפרה את חובת הזהירות שהיא חבה כלפי הלקוחה".

המומחה הרפואי מטעם התובעת קבע בחוות דעתו כי בעקבות התאונה היא פיתחה 'כתף קפואה', ואינה יכולה להרים את הכתף מעבר ל-85 מעלות. כמו כן, ציין שמדובר בכאב כרוני עם ההתקפים של כאב חריף, אשר דורשים משככי כאבים וטיפולי פיזיותרפיה.