טרגדיה נוספת בבית הספר היסודי ימית בקרית ים. כשבועיים לאחר מותו של רוי פאר (מעוז), תלמיד כיתה ו', שנפל ממרפסת ביתו, נודע כי בסוף השבוע האחרון הלך לעולמו תלמיד נוסף מבית הספר. הילד בן ה-10 הלך לישון ולא התעורר. משרד החינוך: "מקיימים שיח להעלות את תחושת החוסן להתמודדות עם האובדן של שני תלמידים מבית הספר".

מופו מעגלי פגיעות. בית הספר ימית בקרית ים. צילום: גיל נחושתן
אבל כבד שורר בימים האחרונים בבית הספר היסודי ימית. רק לפני כשבועיים הוכו כולם בתדהמה לאחר שתלמיד כיתה ו' בבית הספר, רוי פאר (מעוז), נהרג. מעוז שיחק במשימת אומץ עם חבריו לכיתה, במהלכה עברו הילדים מהממ"ד בביתו למרפסת בקומה ה-12.

חברו של מעוז הצליח לעבור, אולם רוי נפל אל מותו. המקרה הותיר את בני משפחתו, חבריו וצוות בית הספר בהלם ועם שברון לב.

בבית הספר ניסו לחזור לשגרה לאחר הטרגדיה הנוראה, אך ביום שישי האחרון התקבלה הודעה על תלמיד נוסף מבית הספר שנפטר. צוותי ההצלה מסרו כי הילד הלך לישון ביום חמישי, ולא קם עוד. הוא הותיר אחריו בני משפחה אוהבים וכאובים.

הצוות החינוכי והתלמידים קיבלו את ההודעה הקשה, ושוב, בפעם השנייה בתוך שבועיים, הוקם אתר הנצחה בבית הספר. למרות חופשת החנוכה, בית הספר פתח את שעריו עבור ההורים והתלמידים, וצוותים של בית הספר ומשרד החינוך ניסו לסייע לתלמידים ולמורים להתמודד עם הצער, האובדן וההלם שפקד אותם. בימים אלה מנסים בבית הספר לאסוף את השברים ולנסות להמשיך בשגרה.

פינת הזיכרון של רוי פאר. צילום: פרטי

ממשרד החינוך נמסר: "אנו משתתפים בצער העמוק של המשפחה. ביום שישי בבוקר, עם היוודע מותו של תלמיד בית הספר, התכנס הצוות החינוכי יחד עם הפיקוח של משרד החינוך ומדריכות שפ"י בחירום להיערכות לקראת פתיחת בית הספר, קליטת התלמידים לליווי ותמיכה והיערכות לקראת ההלוויה. הוצבה פינת זיכרון בכניסה לבית הספר.

"למערך התמיכה התגייסו יועצות רבות מבתי הספר בקריות. הילדים והוריהם הוזמנו לבית הספר למעגלי שיח משותפים. בית הספר פתח את שעריו גם ביום א', ומערך הסיוע של הפיקוח, המדריכות והיועצות המשיך ללוות את צוות בית הספר התלמידים והוריהם. מופו מעגלי פגיעות, ותלמידים קיבלו סיוע מותאם על פי הצרכים.

"ביום שלישי, עם חזרת כלל התלמידים, צוות בית הספר נערך לקבל את פניהם. כל מחנכת לוותה על ידי יועצת על מנת לקיים שיח, ולהעלות את תחושת החוסן להתמודדות עם האובדן של שני תלמידים מבית הספר. בית הספר ימשיך להיות מלווה על ידי הגורמים המקצועיים, וימשיך להטמיע כישורי חיים המעלים את תחושת החוסן הנפשי".