רשת שופרסל סגרה את הכניסה לסניף שלה ברבמד מתוך המתחם, כך שהכניסה לסופר אפשרית רק דרך דלת חיצונית מהרחוב.

חנן ורות זילברנגל, זוג נכים ממוצקין, טוענים כי השינוי פוגע בנכים על כיסאות גלגלים ובאמהות עם עגלות תינוקות. בעקבות פנייה של בני הזוג לעירייה, שלח המנכ"ל, יריב גסר, מכתב תלונה להנהלת שופרסל, אבל שם טענו כי אין כל בעיה בשינוי שנעשה, וכי הסניף נגיש לנכים.

הכניסה מתוך החנייה מסובכת. רות וחנן זילברנגל בפתח הסניף. צילום: נחום סגל
הכניסה הראשית לתוך הסניף היתה מאז ומתמיד דרך המתחם, והיה עוד שער לסניף מהחנייה שבחזית הרבמד. ביוני השנה נסגרה הכניסה הפנימית.

חנן זילברנגל: "אני ואשתי קונים בסניף כבר 30 שנה. תמיד נכנסו מתוך הרבמד, עד שסגרו את הכניסה. שאלנו את מנהל המקום, ונאמר לנו שהם סובלים ממכת גניבות ולא יכולים להשתלט על התופעה עם שתי כניסות. הכניסה מתוך החנייה מסובכת, צריך לעשות עיקוף גדול כדי להגיע לשם. עכשיו קיץ, אבל מה נעשה בגשם, ומה יעשו אמהות עם עגלות?".

רותי זילברנגל: "אין אחד שפוגש אותי בסופר ולא אומר לי איך עשו דבר כזה, ומעודדים אותנו שנפעל בנושא".

בעקבות פנייתם, פנה מנכ"ל העירייה למנכ"ל רשת שופרסל, איציק אברכהן, והעלה בפניו את הבעיה. "כיום נאלצים בעלי מוגבלויות להגיע מבחוץ אל הכניסה הראשית באופן בעייתי מבחינת ההתניידות שלהם, וכן יש במקום רמפה שאינה מותאמת לכיסאות גלגלים...", כתב.

סמנכ"ל התפעול בשופרסל, דוד לרון, השיב לעירייה: "הסניף עומד בדרישות החוק בנוגע לנגישות, וקיימת כניסה נגישה לבעלי מוגבלויות, לרבות שיפוע תקני בכניסה הראשית לסניף מהרחוב, המאפשרת הגעה לסניף עם כיסא גלגלים".

גם מרשת שופרסל נמסר: "מטעמי בטיחות, נסגרה כניסה אחת מתוך שתי כניסות לסניף. הכניסה הראשית עומדת בכל תקני הנגישות הנדרשים".