ראשי אשכולות הרשויות בצפון דורשים מהמועצה הארצית לתכנון ובנייה ומהוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל)  דיון חוזר בחלופות תוואי הרכבת העתידית לצפון.

צילום: באדיבות רכבת ישראל

המשמעות בקריות היא ניסיון לכלול מסילת רכבת שתעבור בסמוך למנהרות הכרמל ותחסוך מתושבי הקריות את הכניסה לחיפה, ובכך תקצר את הדרך מהקריות לתל אביב לחצי שעה ומנהריה לתל אביב לשעה.

לטענת ראש עיריית קרית ים, דוד אבן צור, המייצג את הרשויות באזור הקריות, התוואי שאותו מקדמת רכבת ישראל, אושר בוועדה לתשתיות לאומיות ברוב קטן של תומכים והוא יפגע בחיבור הצפון למרכזי תעסוקה, מסחר ושירותים במרכז הארץ ולמעשה ייפגע פגיעה אנושה ביכולת להמשיך ולפתח את כל צפון הארץ.

כאמור בקריות, מתבקשת הוועדה לקדם מסילת רכבת מלב המפרץ למרכז מבלי להיכנס לעיר התחתית של חיפה ובכך תקצר את הדרך באופן משמעותי. השבוע שלחו ראשי האשכולות, המייצגים מעל מיליון תושבים, מכתב שני בנושא אל הוועדה בדרישה לקיים דיון חוזר בחלופות האפשריות לתוואי הרכבת לצפון.  

מאשכול הקריות נמסר, כי המדובר במיזם שמטרתו לא רק לקרב את הצפון למרכז, אלא גם כדי להביא את המרכז אל הצפון, כדי להפוך אותו לאטרקטיבי ומזמין וזמין יותר לתושבי המרכז ולכל נותני ומקבלי השירות שם.