נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, השופט רון שפירא, הוציא השבוע צו ביניים המורה כי לא יונפקו היתרי בנייה לתוכנית נמל חיפה (שטח תפעולי) עד לקיום דיון ב-11 ביולי.

"נמל המפרץ חוסם את הסיכויים לצמיחה עתידית". צילום: פרטי

בכך נענה לבקשה של עיריית חיפה, שאף הגישה עתירה מינהלית בנושא על החלטת ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית, להמשיך ולקדם את התוכנית אשר תמנע את הסיכוי להאריך את מסלול ההמראות והנחיתות בשדההתעופה.

"במידה ולא יתאפשר להאריך את מסלולו באופן מניח את הדעת, חברות תעופה יוותרו עליו, והוא עם הזמן ייסגר. אלא שנמל המפרץ חוסם את הסיכויים לצמיחה עתידית", נטען בעתירה של עיריית חיפה.

ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם, הציגה בעבר תוכנית כיצד ניתן להאריך את מסלול שדה התעופה מבלי לפגוע בנמל.

"בהשקעה מינימלית הוא יוכל להביא מעל מיליון תיירים בשנה. מדובר במהלך כלכלי שישנה את פני המטרופולין מקצה לקצה".

בעתירה נטען כי התוכניות שקודמו במפרץ חיפה התעלמו לחלוטין מכל סוגיית התעופה האזורית והארצית, והשאירו נושא זה ללא תכנון אסטרטגי אמיתי.

קליש: "קשה לדמיין את לונדון בלי שדה התעופה הקטן שנמצא בליבה, לא רחוק מגורדי השחקים, או את האי מיקונוס בלי שדה התעופה הקטן שמביא אליו מעל מיליון תיירים בשנה במשך חמישה חודשי קיץ בלבד".

ממשרד התחבורה לא נמסרה תגובה עד למועד פירסום הידיעה.