חברת בזק בינלאומי תפצה את אירנה דוידוב מקרית חיים בסכום של 750 שקל, לאחר שטכנאי מטעם החברה לא הגיע שלוש פעמים לביתה להתקין נתב, למרות שנקבע עימה מועד. החברה ניסתה לפצות את התובעת בקפה ומאפה, אך היא לא הסתפקה בכך.

"אולי התביעה תלמד אותם". אירנה דוידוב. צילום: פרטי
דוידוב רכשה מחברת בזק בינלאומי חבילת אינטרנט, אשר במסגרתה הנתבעת היתה אמורה לספק לתובעת נתב. התובעת הגישה תביעה קטנה נגד חברת בזק בינלאומי על סך 1,800 שקל בגין שלושה ביקורים שתואמו עימה ולא קוימו.

נציגת בזק בינלאומי טענה כי היא הסדירה את אספקת הנתב באמצעות חברת השליחויות פדקס, וכי שליח חברת פדקס התייצב פעמיים בכתובת של הנתבעת ולא נענה, ולכן האחריות מונחת לפתחה של התובעת.

שופט בית משפט לתביעות קטנות, הרשם הבכיר נדים מורני, כתב בפסק דינו כי העובדה שבזק בינלאומי הסדירה את אספקת הנתב באמצעות חברת פדקס אינה פוטרת אותה מאחריות, מאחר שחוק הגנת הצרכן מדבר על טכנאי או נציג אחר מטעמו, שהוא במקרה זה חברת הפדיקס.

"אין חולק שתואמו שלושה מועדים עם התובעת לשם אספקת הנתב עד לביתה, ואף אחד לא יצא לפועל", קבע הרשם. מדוח חברת פדקס עולה כי הביקור השני שנקבע לא קוים מאחר שתואם עם התובעת מועד אחר. על פי החוק, נותן השירות שמעוניין לבטל ביקור, עליו לעשות כן עד יום לפני הביקור עד שעה שמונה בערב, ולא באותו יום. טענת חברת פדקס שנעשו שני ביקורים ולא נמצא הנמען - לא הוכחה".

בית המשפט קיבל את טענת התובעת שתואמו עימה שלושה ביקורים, וכי נציג בזק בינלאומי לא הופיע בשלושת המועדים.

בהתאם להוראת חוק הגנת הצרכן ניתן לפסוק לתובעת סך של 600 שקל בגין כל ביקור שלא קוים. עם זאת השופט העביר ביקורת על כך שהתובעת לא פנתה לחברה לדרישת פיצויים, טרם הגישה תביעה לבית המשפט, ועל כן פסק לה פיצוי בסך 750 שקל בלבד.

אירנה דוידוב: "ברגע שקובעים עם בן אדם, הוא דוחה את כל העניינים שלו ויושב ומחכה לטכנאי. זה זלזול בצרכנים. קובעים שלוש פעמים, ושלוש פעמים לא מגיעים וגם לא מודיעים שלא מגיעים. בפעם הראשונה התקשרתי למחרת לבזק בינלאומי ושאלתי מדוע לא הגיעו ולא הודיעו דבר. אז הם אמרו: 'סליחה, תתני לנו עוד הזדמנות'.

במועד הביקור השני שוב לא הגיעו ולא התקשרו. למחרת התלוננתי בטלפון ושאלתי מה קרה, והם שוב אמרו: סליחה היתה טעות, תתני לנו עוד הזדמנות. בפעם השלישית כשלא הופיע נציג מטעמם, אמרתי זהו, כל הטרטור הזה ללכת לבית המשפט, להפסיד יום עבודה - אבל אולי התביעה תלמד אותם לעתיד. אם יהיו עוד אזרחים כמוני שיגישו תביעות, יהיו פחות תקלות כאלה וזלזול בלקוחות".