רכבת ישראל הודיעה השבוע כי היא מתגברת את קוויה לאזור הצפון. זאת, בין השאר, בשל המחאה הציבורית הקשה על ירידה בתדירות הרכבות לכיוון הקריות ונהריה, וגם ביקורת קשה בוועדת הכלכלה של הכנסת.

 צילום: דוברות רכבת ישראל

עם זאת ציינו בעקבות השינויים באשכול הרשויות גליל מערבי כי להוספת שני קווים צפונה בשעות הלילה לא תהיה השפעה על הצפיפות בשעות השיא.

השיפור בתדירות החל כבר ביום ראשון. המשמעות: תגבור רכבות לנוסעים בתחנות מרכזית המפרץ; חוצות המפרץ; קריית חיים; קריית מוצקין; עכו ונהריה. זאת, מתוך תקווה כי העומסים ביתר הרכבות יופחתו.

צפיפות ברכבת מהקריות . צילום: באדיבות הקבוצה החברתית מנפלאות הרכבת

ואלו השינויים שנרשמו לטובת תושבי הצפון: רכבת ערב מאשקלון (20:06) תמשיך במסלולה לנהריה (23:00) במקום לסיים בתחנת ת"א סבידור. רכבת זו תעצור גם בתחנות ת"א האוניברסיטה (21:14), הרצליה (21:20), נתניה (21:33), חדרה (21:43), בנימינה (21:50), חיפה חוף הכרמל (22:12), מרכזית המפרץ (22:28), חוצות המפרץ (22:32), קרית חיים (22:35), קרית מוצקין (22:38), ועכו (22:50)

רכבת ערב מתחנת ת"א סבידור מרכז (21:28) תמשיך במסלולה לתחנת נהריה (23:11) במקום לסיים בתחנת חיפה מרכז השמונה. הרכבת תעצור גם בתחנות: מרכזית המפרץ (22:42), חוצות המפרץ (22:45), קרית חיים (22:48), קרית מוצקין (22:51), עכו (23:01) ונהריה.

מרכבת ישראל נמסר: "נמשיך ונהפוך כל אבן כדי להביא ככל שניתן לרווחה תחת האילוצים הקיימים של כמות הרכבות, קוצר בתשתית ובזמן מסילה".
יצוין כי למרות השינויים שנרשמו השבוע, עדיין יש פגיעה קשה בתושבי הצפון, שאינם יכולים למשל להזמין מקומות שמורים ברכבות לאזור המרכז והדרום בשל ביטול הקרונות השמורים.

מנכ"לית אשכול רשויות גליל מערבי, יעל רון: "אנו מברכים על מאמצי הרכבת, אך לא ברור כיצד שתי רכבות נוספות בשעות לילה מאוחרות, היוצאות בפער של רבע שעה זו מזו, הן המענה לעומסים הבלתי אפשריים בשעות הבוקר ואחר הצהריים. נשמח לראות תיקון אמיתי למשבר, ולקבל בשורות על חזרה למתכונת הרכבות הקודמת שפעלה ביעילות עד ספטמבר האחרון. עד אז, כל תגבור הינו בגדר הדבקת פלסטר לתיקון שבר".