662 נהגים צעירים מהקריות נפגעו בעשור אחרון בתאונות דרכים. כך עולה מנתונים שפרסמה עמותת אור ירוק. הנתונים פורסמו לאור הנתון הקשה שנרשם בשנת 2019, במהלכה נהרגו 78 צעירים בגילאי 15-24 בתאונות דרכים, עלייה של 11 אחוז במספר ההרוגים הצעירים בהשוואה לשנה שקדמה לה. מדובר בשישה צעירים הרוגים בכל חודש בממוצע בתאונות דרכים.

צילום: באדיבות עמותת אור ירוק

בקריות נפגעו כאמור  662 צעירים  בעשור האחרון, מהם צעיר אחד נהרג ו-39 נפצעו באורח קשה. בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2019 נפגעו בקריות 36 בני נוער וצעירים.

בקרית אתא נפגעו 331 צעירים, מהם צעיר אחד נהרג ו-22 נפצעו באורח קשה. בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2019 נפגעו בעיר 19 בני נוער וצעירים.

בקרית ביאליק נפגעו 70 צעירים, מהם צעיר אחד נפצע באורח קשה. בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2019 נפגעו בעיר חמישה בני נוער וצעירים.

בקרית ים נפגעו 164 צעירים בתאונות דרכים, מהם שמונה נפצעו באורח קשה. בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2019 נפגעו בעיר שמונה בני נוער וצעירים.

בקרית מוצקין נפגעו 97 צעירים, מהם שמונה נפצעו באורח קשה. בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2019 נפגעו בעיר ארבעה בני נוער וצעירים.

בשנת 2018 נהרגו בישראל 69 צעירים בתאונות דרכים, מדובר בירידה משמעותית בהשוואה לשנת 2017 שהייתה שנת שיא בצעירים שנהרגו בתאונות דרכים (91), מספר הצעירים הגבוה בעשור האחרון. בשנת 2016 נהרגו 85 צעירים בתאונות דרכים, בשנת 2015 נהרגו 63 בני 15 עד 24 וב-2014 נהרגו 62 בני נוער וצעירים בדרכים.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "שובר את הלב לחשוב על כל אותן משפחות שאיבדו את יקיריהן הצעירים שלא הספיקו לחיות וכבר מצאו את מותם בדרכים. העלייה המדאיגה במספרי בני הנוער והצעירים שנהרגו צריכה להדליק נורה אדומה מאוד אצל כל אותם גורמים האחראים על הבטיחות בדרכים של כולנו.

"הצעירים הם אוכלוסייה הנמצאת בסיכון גבוה למעורבות בתאונת דרכים, כנהגים, כרוכבים וכהולכי רגל, ועל המדינה לקחת אחריות ולדאוג להם.  חסרות כ-200 ניידות משטרה בכבישים ואין מספיק הרתעה, יש להגביר את הנוכחות המשטרתית במיוחד היכן שישנו ריכוז גבוה של צעירים.

|במקביל צריכה המדינה להגביר את ההסברה, כזו שתהיה ממוקדת לקהל הצעיר ותעבור במדיות שבהן נמצאים אותם צעירים בימים אלה. חייבים לרכז היום מאמץ כדי למנוע את הצעיר ההרוג הבא".

מחקר חדש ורחב היקף של עמותת אור ירוק חושף כי כל צעיר שני (50%) מודה כי נהג לפחות פעם אחת באופנוע או ברכב ללא רישיון. המחקר כלל כ-50 אלף תלמידי כיתות י"א שהשתתפו בתכנית "סינמה דרייב" שמפעילה עמותת אור ירוק בשיתוף משרד החינוך, בבתי הספר בארץ בשנת הלימודים תשע"ט הנתונים נאספו ממאות בתי ספר ברחבי הארץ החל מ-1 בספטמבר 2018 ועד ל-30 ביוני 2019.

מנתוני המחקר עולה כי בני נוער רבים לא רואים בנהיגה תחת השפעת אלכוהול, במהירות מופרזת או ברכיבה על אופניים חשמליים ללא קסדה כמעשה מסוכן.