דילמה: מי שמנסה להשתלב מרחוב ריינס בקרית שמואל לשדרות וורבורג, לכיוון חיפה, עומד בפני החלטה לא פשוטה: להמשיך עם הרמזור הירוק, בחלק הראשון של הצומת, שמורה לו לנסוע או לעצור בתמרור עצור שמוצב בחלק השני של הצומת. עצירה כזו יכולה לגרום לתאונות במקום והמצב לא בהיר ולא ברור.

שדרות ורבורג בקרית שמואל. צילום: נחום סגל

מורה נהיגה ותיק מהאזור טוען כי מדובר למעשה בשני צמתים: רחוב ריינס שמשתלב עם שדרות וורבורג צפונה, לכיוון קרית ים ורחוב ריינס עם שדרות וורבורג דרומה, לכיוון חיפה.

בצומת הראשון מוצב רמזור, ובשני רק תמרור עצור. "קשה לדעת איך להתנהג בצומת כזה", מציין מורה הנהיגה. "מצד אחד יש לך רמזור רק בצומת הראשון וברור לגמרי שהוא תופס לגבי שני הצמתים. מצד שני, יש לך תמרור עצור ובעצור חייבים לעצור, כיוון שבחלק הזה אין עוד רמזור שיהיה מתואם עם הראשון.

"אבל מי שעוצר, מסתכן בכך שהרכבים שבאים מאחור יתנגשו בו כי הרי מי שמקבל אור ירוק ברמזור מבין שזה עבור השתלבות מלאה, בשני הצמתים. מי שהציב כך את הרמזור ואת התמרור לא חשב על המשמעות עד הסוף אני נוסע הרבה במקום וכבר ראיתי כמעט תאונות שם".

בחברת יפה נוף, שמטפלת בציר, טענו השבוע כי הכתובת לתלונה היא דווקא עיריית חיפה.

מעיריית חיפה נמסר: "בעקבות בדיקת מהנדסי התנועה – הוחלט להסיר את התמרור".