עורך דין מקרית אתא יחזיר ללקוח מחצית משכר הטרחה שקיבל. כך פסק השבוע בית המשפט לתביעות קטנות בקריות.

עורך דין. אילוסטרציה: shutterstock

הלקוח, אף הוא תושב קרית אתא, טען בכתב התביעה כי שכר את שירותי עורך הדין לצורך טיפול בהקטנת דמי מזונות, ושילם לו 14 אלף שקל לצורך כך.

מאז ששולמו הכספים, לטענת הלקוח, עורך הדין התעלם ממנו, לא סיים את הטיפול בתיק, לא הגיש את התביעה המתבקשת ולא השיב לו את שכר הטרחה ששולם.

בכתב ההגנה טען עורך הדין כי התקיימו מספר פגישות בינו לבין הלקוח, לא פחות מחמש, וכל אחת נמשכה כשעה וחצי, חלקן במשרדו וחלקן בביתו של הלקוח, מתוך התחשבות בכך שהוא היה חולה, ובפעם נוספת היה ללא רכב.

בנוסף, טען עורך הדין כי ביצע עבור הלקוח את שהתבקש לבצע ואף מעבר לכך, וכן היה זמין לו, הן לפניותיו הטלפוניות וכן להודעות הטקסט ששלח, עד אשר הלקוח איים עליו, כינה אותו בכינויי גנאי והשאיר לו הודעות נאצה.

לטענת עורך הדין, הסיבה שבגללה לא הוגשה התביעה להפחתת מזונות היתה כי הלקוח סירב לשלם אגרת בית משפט, וצירף את טיוטת כתב התביעה שהכין. לשיטתו, הלקוח הוא זה שחייב לו עוד כסף.

שופטת בית משפט לתביעות קטנות בקריות, יונת הברפלד-אברהם, קבעה כי עורך הדין עשה עבודה מקצועית, אך לא עשה את כל העבודה, ועל כן קבעה כי יחזיר ללקוח 7,000 שקל.

בפסק דינה ציינה: "ניתן לומר כי החלק הראשון של העבודה הוא אכן החלק בו עיקר העבודה וההשקעה – על עורך הדין ללמוד את התיק, להיפגש עם הלקוח, לקרוא מסמכים וללמוד את הפסיקה והחקיקה הרלוונטיים.

"אולם אין להתעלם גם משאר ההליכים הצפויים לאחר מכן, כגון דיונים, הכנת תצהירים וסיכומים, הגשת בקשות ותגובות ופגישות עם הלקוח לפני הדיונים. להערכתי, עורך הדין ביצע קרוב למחצית העבודה".

עוד ציינה השופטת: "למרות זאת, זכותו של התובע להפסיק את ההתקשרות בכל עת. לבית המשפט שיקול דעת לפסוק מהו שכר הטרחה הראוי במקרה שכזה".