מתחילת השבוע יושבת תלמידת בית ספר יסודי בקריות, בעלת לקויות שונות, בביתה. לדברי אמה, מערכת החינוך אינה מספקת לה תנאים ההולמים את מצבה ושנקבעו ידי אנשי מקצוע.

צילום: ShutterStock
כבר לפני כארבעה חודשים אובחנה לינוי (שם בדוי), שלומדת במוסדות החינוך הרגיל, כלקויית שמיעה. בעקבות זאת נקבע על ידי הרופאים כי היא חייבת להיעזר במכשירי שמיעה בשתי האוזניים באופן מיידי.

כמו כן, בעקבות המוגבלות קבע משרד החינוך כי הילדה צריכה ללמוד בכיתה אקוסטית. הודעה על כך נשלחה למחלקת החינוך בעירייה מטעם המרכז החינוכי טיפולי לתלמידים כבדי שמיעה וחירשים במחוז חיפה של משרד החינוך.

בנוסף, הילדה נשלחה לאבחון אצל רופא פסיכיאטר עקב קשיים התנהגותיים. בבדיקה זו אובחנה הילדה כלוקה בהפרעות קשב וריכוז, עיקוב התפתחותי ורמה קוגניטיבית נמוכה וזקוקה להשגחה של 24 שעות ביממה, כלומר השגחה של סייעת צמודה.

למרות זאת עד היום הילדה לא זכתה להקלות שנקבעו על ידי גורמי המקצוע, אשר אליהם נשלחה על ידי גורמי החינוך עצמם. בינתיים, לטענת האם, היא מפסידה חומר לימודי רב, ומדרדר מצבה הבריאותי והנפשי.

"ליקוי השמיעה שהתגלה, הסביר הרבה מהקשיים שלה. מכשירי השמיעה סייעו רבות, אולם אין די בכך. יש לה קושי לתפקד בכיתה מאוד רועשת, והכל נשמע לה כמו בליל של רעשים. היא לא מקבלת תנאים בסיסיים ללמידה".

בנוסף טוענת האם, שביתה לא קיבלה סייעת צמודה כנדרש. "היא לא מבינה שמעשה מסוים יכול גרום לה לפציעה או חמור מכך. כל זמן שהיא נמצאת בבית הספר, היא בסכנה".

לאור הדברים פנתה האם מספר פעמים למערכת החינוך בבקשה להקצות לילדיה את התנאים להם היא זקוקה. אולם עד היום, טרם נתקבל מענה הולם לטענתה. לפיכך מזה מספר ימים שהילדה אינה הולכת לבית הספר.

ממשרד החינוך נמסר: "בשל צנעת הפרט לא נוכל להתייחס מעבר לכך שהנושא נמצא בטיפול מעמיק של הגורמים המקצועיים במשרדנו וברשות המקומית ומקבל את המענים הנדרשים לטובת הילדה".

ברשות בחרו שלא להגיב.