ניאורה מרטה, דיאטנית קלינית במרפאה של כללית, נותנת טיפים לעבור את פסח בשלום: בליל הסדר, מידתיות היא שם המשחק, וחשוב לא להגיע מורעבים לערב החג. יש להרבות בשתייה לאורך כל היום.

ניאורה מרטה. צילום: באדיבות כללית

במהלך ימי החג וחול המועד יש לגוון את מתכוני החג במאכלים שצורכים פחות טיגון ויותר בישול ואפייה, ולשלב יותר ירקות בתפריט היומי כדי לפצות על הפחתת האכילה של סיבים תזונתיים.

אכילת המצות יכולה לגרום צרבות, עצירות וגזים במערכת העיכול לאורך ימי החג. ניתן להקל על צרבות על ידי לעיסה מרובה של המזון, ולהקפיד שנפח הארוחה לא יהיה גדול מדי על ידי הפרדת השתייה מהארוחות. כמו כן, מומלץ לא לשכב מיד לאחר הארוחה.

לגבי עצירות, מומלץ להקפיד על אכילה מרובה של ירקות, לשלב מספיק נוזלים בתזונה ולשלב שומן בריא ואיכותי כגון אבוקדו, שמן זית, זיתים ואגוזים, וכן להפחית לעיסה של מסטיקים ושתייה מוגזת.

לאחר ימי החג מומלץ להצטרף לאחת מסדנאות כללית דיאט, כשהדגש הוא לא דיאטת כסח, אלא אימוץ הרגלי תזונה בריאים לאורך זמן. פרטים והרשמה במרפאתכם, ב *5545 או באתר sadnaothaifa@clalit.org.il.