צילום: נחום סגל

עומס רב ביציאה מהחניון הדרומי של הקריון בקרית ביאליק בימי החג. תושבים זועמים על כך שנדרשה להם כמעט שעה לצאת מהחנייה, בשל המחסומים ביציאה מהקריון שגורמים לעומס הרב.

תלונות על פקקים גדולים ביציאה מהחניון מתקבלות גם בימים רגילים, אבל בחג הבעיה מחריפה, ולמעשה כמעט בכל זמן נתון נראות מכוניות רבות סותמות את היציאה. כפי הנראה, למבקרים אין הרבה הבנה וגם לא סבלנות. הצפירות בסמוך לכניסה הראשית מתחילות משעות הצהריים ונמשכות עד לשעות הלילה, כמעט ללא הפסקה. מדי פעם יש מתפתחות מריבות בין נהגים שמאבדים את הסבלנות.

יצוין, כי הרחבה מול המחסומים לא ערוכה לקלוט רכבים רבים בהמתנה, וזה יוצר עומס רב. אחד הנהגים שביקש לצאת ביום שני בשעה חמש בערב מחניית הקריון בקומה הראשונה, מצא עצמו 40 דקות בתוך פקק בחניון, כשהוא אינו יכול לזוז קדימה או אחורה. "מרכז קניות צריך לדאוג שלמבקריו תהיה חוויה נעימה. אחרי הכל אנחנו לקוחות שמבזבזים את מיטב כספנו במתחם". נהגת אחרת אמרה: "אני כבר לא אבוא לפה יותר בחגים. מרכז הבילוי הזה הפך לסיוט".

לטענת נהגים רבים, הפקק נוצר מאחר שמחסום החנייה עולה ויורד באיטיות, דבר שמאט את קצב יציאת המכוניות. מקצינים את הבעיה נהגים שלא משלמים על חנייה, בשל חוסר ידיעה או קשיים בתפעול מכונת התשלום. במקרה כזה המחסום לא עולה, ונהג שמתבקש במערכת האינטרקום הפנימית לחזור ולשלם, לא יכול להסתובב בשל הפקק הענק. יצוין כי הבעיה קיימת לא רק בימי החג. נהגים שאלו השבוע מדוע, לפחות בחנוכה, הנהלת הקריון לא פותחת את המחסומים כדי להקל על העומס, או לחילופין מציבה ליד המחסום עובד שיתפעל אותו ויעזור לנהגים המתקשים והמעכבים.

דוברת הקריון, דניאלה רייבנבך: "הנהלת הקריון מנסה להקל על העומסים בחג, ומקווה שציבור הלקוחות יקבל בהבנה את הנושא. מדובר בכניסה אחת בלבד, בסמוך לבנק הפועלים, אך לקניון עוד שמונה כניסות שבהן התנועה זורמת כסדרה".