בערי הקריות פחי זבל עדיין לא מתריעים כשהם מלאים והשקייה אלחוטית לא  תופסת פיקוד על הברזים, אבל בקרית ביאליק מוסיפים חדשוניות בתחום.

המוקד העירוני החל להפעיל שני יישומים המאפשרים לייעל את זמן התגובה והטיפול בפניות התושבים ובמפגעים: אפליקציית "קריית ביאליק" לטלפונים חכמים ושימוש בווטסאפ במספר טלפון ייעודי.

מרכז השירות לתושב בביאליק. צילום: באדיבות העירייה

מדובר באפשרות לדווח למוקד העירוני  (108) על ידי שליחת תמונה או וידאו של המפגע ובכך לאפשר לעובדי הרשות לאתר את מיקומו המדויק של המפגע ולקצר את זמן התגובה.

בעבר התושב המתקשר תיאר במילים את המפגע ומיקומו, עובדי הרשות שהגיעו למקום לא תמיד הצליחו לאתר את המפגע ואם התושב לא היה זמין, הטיפול נדחה למועד מאוחר יותר.